مشکل آب کشاورزان بخش فتح‌المبین شوش برطرف می‌شود

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس:

مشکل آب کشاورزان بخش فتح‌المبین شوش برطرف می‌شود

مشکل آب کشاورزان بخش فتح‌المبین شوش برطرف می‌شود

شوش- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: با همکاری وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان مقرر شده تا خروجی سد تنظیمی کرخه افزایش یابد تا مشکل آب کشاورزی بخش فتح‌المبین برطرف شود.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: سازمان آب و برق خوزستان آب مورد نیاز کشاورزان بخش فتح‌المبین را تأمین نکرده است.

وی گفت: سوال اینجاست اگر واقعاً آبی وجود ندارد چرا سازمان آب و برق خوزستان قبل از کشت به کشاورزان اطلاعی ندادند؟ چرا اجازه دادند که کشاورزان مزارع خود را کشت کنند و سپس به آنها اعلام می‌کنند که آب مورد نیاز در پشت سدها وجود ندارد؟

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس ادامه داد: اختصاص نیافتن آب برای کشاورزی باعث ایجاد نارضایتی شدید کشاورزان شده بود و از این رو امروز بازدید میدانی از بخش فتح‌المبین داشتم و مطالبه کشاورزان را از نزدیک جویا شدم.

کعب عمیر افزود: تنها منبع درآمدی مردم بخش فتح‌المبین کشاورزی است در حالی که در تابستان هم به دلیل نبود آب اجازه کشت به کشاورزان داده نشده است.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس تصریح کرد: شهرستان شوش و کرخه قطب کشاورزی استان و کشور محسوب می‌شوند و نقش بسزایی را در تأمین امنیت غذایی کشور دارند و این تصمیمات غیر کارشناسی باعث بروز بحران‌های شدید در منطقه می‌شوند.

وی به پیگیری‌های خود در سطح ملی و استانی برای رفع مشکل آب کشاورزان شوشی اشاره کرد و افزود: در تماس تلفنی با معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر و معاونان وزارت نیرو، معاون وزیر کشور و همچنین استاندار خوزستان و معاون اقتصادی استاندار خوزستان خواستار رفع هرچه سریع‌تر مشکل آب کشاورزان بخش فتح‌المبین شدم.

کعب عمیر تصریح کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و با همکاری وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان قرار شد تا خروجی سد تنظیمی کرخه افزایش داده شود تا مشکل آب کشاورزی بخش فتح‌المبین برطرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا