مشهود بودن سیاست صلح‌آمیز ایران در کنفرانس هسته‌ای

Print Friendly, PDF & Email

رئیس انجمن هسته‌ای ایران تاکید کرد؛

مشهود بودن سیاست صلح‌آمیز ایران در کنفرانس هسته‌ای

مشهود بودن سیاست صلح‌آمیز ایران در کنفرانس هسته‌ای

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: هدف بیست و نهمین دوره کنفرانس هسته‌ای به بحث سیاست جمهوری اسلامی در حوزه فناوری هسته‌ای مبنی بر فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و نهمین دوره کنفرانس هسته‌ای ایران، امروز (یکشنبه) ۷ اسفند ۱۴۰۱ بعد از وقفه‌ای سه ساله که به شکل مجازی برگزار می‌شد، با حضور اساتید و دانشجویان این صنعت در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

جواد کریمی ثابت، رئیس انجمن هسته‌ای ایران درباره برگزاری این کنفرانس، اظهار کرد: در بیست و نهمین دوره کنفرانس هسته‌ای، شاهد نشست و گردهمایی اساتید و دانشجویان صنعت هسته‌ای در ۱۰ محور تخصصی هستیم که در این گردهمایی آخرین دستاوردهای خود را در محورهای مختلف به اشتراک خواهند گذاشت.

معاون سازمان انرژی اتمی افزود: در این دوره بیش از ۳۵۰ مقاله برای کمیته‌های تخصصی ارسال شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته؛ ۲۷۰ مقاله پذیرفته شد.

دبیر علمی بیست و نهمین دوره کنفرانس هسته‌ای ایران تصریح کرد: این کنفرانس یک روزه بوده و به صورت موازی در پنل‌های تخصصی در حال برگزاری است.

رئیس مرکز ملی نظام کیفیت و استانداردهای اتمی ایران با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از کنفرانس «هسته‌ای ایران» تصریح کرد: اشتراک گذاری تجربیات و آخرین دستاوردهایی که در مجموعه‌های هسته‌ای کار می‌شود از جمله اهدافی است که در این دوره از برگزاری کنفرانس دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله اهداف دیگری که می‌توان از برگزاری این کنفرانس متصور بود؛ دنبال کردن بحث فناوری هسته‌ای در کشور و به شکل پایدار است. همچنین دیگر پیام و هدفی که در این کنفرانس می‌توان مشاهده کرد به بحث سیاست جمهوری اسلامی در حوزه فناوری هسته‌ای بر می‌گردد که به «فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه؛ سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس» معتقد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا