امیرعبداللهیان در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان: مشترکات گسترده فرهنگی زمینه تحکیم پیوندهای دو کشور است وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای تاجیکستانی خود، مشترکات گسترده فرهنگی میان مردم دو کشور را اساسی‌ترین زمینه تحکیم پیوندها و بستر مستحکم گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها توصیف کرد. به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبداللهیان که […]

امیرعبداللهیان در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان:

مشترکات گسترده فرهنگی زمینه تحکیم پیوندهای دو کشور است

مشترکات گسترده فرهنگی زمینه تحکیم پیوندهای دو کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای تاجیکستانی خود، مشترکات گسترده فرهنگی میان مردم دو کشور را اساسی‌ترین زمینه تحکیم پیوندها و بستر مستحکم گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها توصیف کرد.

به گزارش هشت صبح، حسین امیرعبداللهیان که به منظور شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری منطقه‌ای (اکو) در تاشکند به سر می‌برد، عصر امروز (سه شنبه) با «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار و پیرامون راه‌های گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین المللی مورد علاقه مشترک گفتگو و تبادل نظر نمود.

در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان مشترکات گسترده فرهنگی میان مردم دو کشور ایران و تاجیکستان را اساسی‌ترین زمینه تحکیم پیوندها و بستر مستحکم گسترش روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها توصیف کرد و از توسعه مناسبات به ویژه در زمینه‌های فرهنگی ابراز خرسندی نمود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: زمینه‌های فراوان همکاری‌های دوجانبه باید توسعه و تعمیق یابد. مناسبات اقتصادی در حال توسعه میان دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود، قابل ارتقا به سطوح بالا و رسیدن به نقطه مطلوب را دارا می‌باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان صدور خدمات فنی و مهندسی، سرمایه گذاری‌های شرکت‌های ایرانی در زمینه تأسیس شرکت‌های مشترک تولیدی در مناطق آزاد تاجیکستان و همکاری شرکت‌های دانش بنیان با تاجیکستان در خصوص انتقال فناوری، ظرفیت‌های ترانزیتی و همکاری در عرصه انرژی را از جمله بسترهای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی برشمرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان بر اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کشورش تاکید و اراده دولت تاجیکستان در گسترش و ارتقا هر چه بیشتر مناسبات را ابراز داشت.

وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار نسبت به گسترش چشم انداز روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد و مناسبات دو کشور را در سطح عالی ارزیابی کرد. وی افزود سفرهای متقابل مقامات عالی دو کشور به مناسبات دوجانبه قوت بیشتری بخشیده است و در این راستا ابراز امیدواری نمود سفر رئیس جمهور کشورمان به تاجیکستان در سال جاری میلادی انجام پذیرد.

سراج الدین مهرالدین تاکید کرد: همکاری‌های دو کشور به تحکیم صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند و دو کشور همکاری‌های مفید و مؤثری در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و مجامع بین‌المللی دارند و مواضع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در مقابله با تهدیدهای امنیتی همچون تروریزم، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته و موضوعات منطقه‌ای مواضع مشترک دارند.