شهری

مشارکت بالا در انتخابات سبب انتخاب اصلح و اقتدار نظام می‌شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضائیان نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در بیست و نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: یاد رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان در حادثه دلخراش سقوط بالگرد را گرامی می‌داریم.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین اتفاق افزایش مشارکت در انتخابات است. چرا که سرنوشت کشور وابسته به عملی است که مردم بزرگ ایران در پای صندوق‌های رأی انجام می‌دهند.

رضائیان اضافه کرد: در گام اول افزایش مشارکت و در گام بعدی نوع انتخاب مهم است که قطعاً مردم عزیز ایران بهترین فرد را انتخاب خواهند کرد.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در میان اقشار مختلف جامعه، شورایی‌ها نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارد و خود نماد مشارکت در انتخابات است و به واسطه ارتباط مستقیم با مردم به عنوان یک مرجع تأثیر گذار شناخته می‌شوند.

وی افزود: مشارکت بالا در داخل سبب انتخاب اصلح و در خارج از کشور سبب افزایش اعتبار کشور می‌شود.

رضائیان خطاب به نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری گفت: از این عزیزان می‌خواهیم با توجه به فصل ۷ قانون اساسی که به شوراها پرداخته است مشخص کنند که چه نگاهی به جامعه شورایی دارند و در صورت پیروزی چه رویه‌ای را برای اجرای فصل ۷ قانون اساسی در پیش می‌گیرند.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: انتظار ما از نامزدها این است که در برنامه‌های تلویزیونی خود به مسائل شورایی بپردازند و رویکرد خود به مسئله شورا و جامعه شورایی را مشخص کنند.

وی بیان داشت: اساس و بنیان دوام و قوام حکومت‌ها بر عدل استوار است. تحقق صلح واقعی تنها در صورت تحقق عدالت ممکن است. بنابراین تصویب و تدوین قوانین است که موجب عدالت می‌شود.

رضائیان با انتقاد از تصویب قانون پذیرش دانشگاه‌ها گفت: متأسفانه قانون پذیرش دانشجویان در کشور مطابق با عدالت نیست. این قانون در بهترین حال منجر به اجرای عدالت نخواهد شد. من به عنوان دانش آموخته علوم اجتماعی خطر بی عدالتی تحصیلی را هشدار می‌دهم. بنابراین اگر قانون پذیرش دانشگاه‌ها مورد اصلاح قرار نگیرد بی عدالتی در امر جذب دانشجو رخ می‌دهد و جامعه از آن رنج می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا