ورزشی

مسیر پیچیده تاکتیکی ایران در مقدماتی جام جهانی!

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در مسیر پیچیده تاکتیکی قرار گرفته است.

جلال چراغپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قرعه‌کشی مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ و هم گروهی ایران با قطر، امارات، ازبکستان، قرقیزستان و کره شمالی گفت: آن عده‌ای که می‌گویند راه همواری در این مرحله داریم به نظرم به درستی بررسی نکرده‌اند. به نظرم من تیم ملی ایران نه راه مشکل و نه راه ساده‌ای، بلکه راه پیچیده تاکتیکی در پیش دارد. پیچیده تاکتیکی برای این است که تیم ملی با سه گونه فوتبال مختلف و سه مدل تاکتیکی روبرو خواهد شد.

وی افرود: یکی از سبک‌هایی که تیم ملی با آن روبرو خواهد شد، فوتبال حوزه خلیج فارس است. یعنی مصاف برابر قطر و امارات است. در ادامه تیم ملی با باقیمانده فوتبال بلوک شرق سابق باید روبرو شود که ازبکستان است. سبک دیگری که قرار است برابر آن قرار بگیریم مربوط به کره شمالی است. در نتیجه باید برابر سه سبک قرار بگیریم. به طور مثال تیمی مثل قطر یا امارات کُند بازی می‌کند اما در مقابل، کره شمالی فوتبال ریز و چابک را ارائه می‌دهد. یک ضرب بازی کردن و ارسال پاس‌های بلند هم در باقیمانده فوتبال بلوک شرق می‌بینیم که ازبکستان و قرقیزستان هستند.

او در ادامه گفت: برنامه‌ریزی‌ تیم ملی برای هر بازی باید به تناسب آن بازی باشد. یعنی تمرینات عمومی، یک شکل و یکنواخت را کنار بگذارند. یعنی اینطور نباشد که در تمرینات فقط شاهد این باشیم که از روی موانع بپرند و دستمال رنگی به یکدیگر بدهند. اگر تمرینات یکنواخت را ادامه بدهند، راه ما ناهموار خواهد بود. اگر برای قطر یک برنامه داشته باشند و در ادامه برای کره شمالی برنامه تمرینی دیگری داشته باشند، تیم‌ در این شرایط می‌تواند موافق باشد. مربیان تیم‌ملی باید استراتژی خود را تدوین کنند و بدانند روش و واضح قرار است چه کار کنیم. در بازی رفت برابر کره شمالی قرار است چه کار کنیم و در بازی برگشت چه کار خواهیم کرد.

چراغپور ادامه داد: همین جام ملت‌های‌ اروپا را باید سرمشق قرار بدهیم. وقتی تیم‌ها را یکنواخت ببینیم، بلایی سر تیم می‌آید که سر پرتغال در دیدار برابر گرجستان آمد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا