مسئولان زمینه حل مشکلات را مهیا کنند

Print Friendly, PDF & Email

نماینده خلخال و کوثر در مجلس:

مسئولان زمینه حل مشکلات را مهیا کنند

مسئولان زمینه حل مشکلات را مهیا کنند

خلخال- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید با مطالبه‌گری در مسیر رفع مشکلات گام برداشته و زمینه حل مسائل و گرفتاری‌های مردم را به شکل عینی فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید غنی نظری عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: دکترین انقلاب اسلامی نه سلطه‌گری و نه سلطه‌پذیری است و قطعاً مردم وفادار ایران به ویژه استان اردبیل و شهرستان‌های خلخال و کوثر همواره بر سر عهد و پیمان خود بر سر نظام اسلامی ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر انتقادی نیز وجود دارد از سوی مردم به حق و شایسته است چرا که مسئولان باید با مطالبه‌گری در مسیر رفع مشکلات گام برداشته و زمینه حل مسائل و گرفتاری‌های مردم را به شکل عینی فراهم کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره مسئولیت نمایندگی مردم خلخال و کوثر بیش از ۶۰ نفر از مسئولان کشوری به خلخال و کوثر سفر کردند و بنده شعاری که در زمان تبلیغات مبنی بر حضور مسئولان در شهرها و روستاها داده‌ام، به خوبی عمل کردم.

نظری با انتقاد از برخی مسئولان در پاسخگو نبودن به مطالبات مردم افزود: نمایندگان گاه از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی مورد سخت‌ترین انتقاد و قرار می‌گیرند در حالی که مسئولان باید با بیان عملکرد خود نسبت به تبیین واقعیت‌ها و کارهای انجام شده حرکت‌های مؤثری را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به رغم همه مشکلات و نارسایی‌ها، مسئولان امروز در میدان کار و فعالیت حاضر هستند تا پیگیر مطالبات مردم باشند و قطعاً دولت سیزدهم نیز آستین همت بالا زده تا بخش عظیمی از گره‌ها و مشکلات مردم را برطرف کند.

نظری ضرورت تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل سدهای معیشتی و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام را در خلخال و کوثر یادآور شد و اضافه کرد: با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ورزش و جوانان، وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان طرح‌های متعدد در خلخال و کوثر در حال اجرا است تا شاهد به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام در جنوب استان اردبیل باشیم.

وی ضرورت تکمیل سد «گورانسراب» را در کنار سدهای معیشتی بلاتکلیف و رها شده در جنوب استان یادآور شد و بیان کرد: در حالی که آب خلخال و کوثر به سایر حوزه‌های آبریز وارد می‌شود، تکمیل سدهای معیشتی می‌تواند بخش عظیمی از دغدغه کشاورزان را در تأمین منابع آب مورد نیاز فراهم کند.

نظری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار تکمیل سدهای معیشتی و استخرهای آب کشاورزی در خلخال و کوثر، دامداران با دغدغه‌ها و مشکلات جدی روبه‌رو هستند به طوری که به دلیل نبود نهاده‌های دامی، بخش عظیمی از دامداران منطقه به فروش دام اقدام کرده و در سایر بخش‌ها مشغول کار شده‌اند.

وی ضرورت استمهال بدهی کشاورزان به ویژه دامداران را با توجه به شرایط سخت تأمین نهاده‌های دامی یادآور شد و تصریح کرد: ما از عملکرد بانک مربوطه در استان اردبیل گله‌مند هستیم چرا که بانک کشاورزی به جای ارائه خدمات به روستاییان و کشاورزان، در شهرهای تسهیلات متفاوتی پرداخت می‌کنند.

نظری گفت: در سال‌جاری حتی یک رقم وام خرید تراکتور به کشاورزان در خلخال و کوثر پرداخت نشده در حالی که در توسعه مکانیزاسیون و اصلاح ارقام مختلف زراعی و باغی کشاورزان و باغداران نیازمند تسهیلات کم بهره هستند.

وی حمایت از عشایر را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: عشایر در کنار تأمین امنیت غذایی، نقش مهمی را در سنگر تولید دارند و قطعاً حمایت از آنها می‌تواند توان اقتصادی را بالا ببرد.

نظری ضرورت تکمیل طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو را در شهرهای مختلف خلخال و کوثر یادآور شد و خاطرنشان کرد: با اختصاص سالانه ۲ میلیارد تومان، این پروژه در مدت سه سال به سرانجام خواهد رسید که امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اقدامات مؤثر را انجام دهد.

وی اصلاح نژاد دام و توسعه گلخانه‌های خلخال و کوثر را از دیگر مطالبات جدی برشمرد و اضافه کرد: در کنار احداث شهرک آبزی‌پروری، باید منابع آب ۴۰۰ میلیون متر مکعبی این شهرستان درست مدیریت شده و بهره‌برداری از منابع آب خلخال و کوثر به شکل اصولی انجام شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تلاش منابع طبیعی و محیط زیست را در محدود کردن زندگی روستاییان و عشایر به ویژه اختلال در تأمین امنیت غذایی یادآور شد و بیان کرد: ضرورتی ندارد که منابع طبیعی و محیط زیست در روستاها به گسترش محدوده خود بپردازند در حالی که ما امروز در تأمین مواد غذایی نیاز به توسعه اراضی حاصلخیز داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا