مسئولان اجرایی انتخابات منتظر تأمین همه امکانات نباشند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، دوره آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران، با حضور سید محمد تقی شاه‌چراغی معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور و جمعی از فرمانداران در وزارت کشور تشکیل شد.

شاه‌چراغی در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه هیأت‌های نظارت در انتخابات، پیچیدگی‌های امور اجرایی انتخابات را در حوزه‌های مختلف یادآور شد.

وی بر تأمین سخت‌افزاری و امکانات اجرای انتخابات تاکید کرد و افزود: لازم است مسئولان اجرای انتخابات، منتظر تأمین همه امکانات نباشند و با پیش‌بینی مسائل، از هم اکنون آمادگی‌های لازم را با استفاده از ظرفیت‌های محلی فراهم سازند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در امر مشارکت تاکید کرد: باید همه ظرفیت‌های شهرستان‌ها شناخته شود و اقتضائات هریک از آنها برای نیل به انتخابات مطلوب مد نظر قرار گیرد.

آمادگی برای آموزش

عبدالرحیم پدرام رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش هم در این نشست با اشاره به تجربه خوب نظام جمهوری اسلامی در برگزاری انتخابات متعدد، اظهار کرد: این تجربه شرط لازم است اما کافی نیست.

وی افزود: تصور اینکه انتخابات جدید دارای همان نظام مسائل انتخابات گذشته باشد، درست نیست. تغییر و تحولی که در عرصه‌های فناوری رخ داده را باید متغیر مهمی در انتخابات پیش رو بدانیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور با تاکید بر برنامه‌ریزی متناسب با اقتضائات جدید و نه صرفاً تجربیات گذشته، برای ارائه آموزش‌های مورد نیاز توسط مرکز، اعلام آمادگی کرد.

در این نشست که صبح و بعد از ظهر برگزار شد، مسئولان کمیته‌های امنیتی، اطلاع رسانی، فناوری و حراست هم به ارائه مسائل مربوطه پرداختند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا