اقتصادی

مزایای استفاده از جاروبرقی های صنعتی

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

اسکرابر صنعتی

قبل از توضیح درمورد جاروبرقی صنعتی با دستگاه اسکرابر هم آشنا شوید.تمام اطلاعات لازم را میتوانید در مقاله ی وبسایت فلامک ماشین مطالعه کنید

مکنده ی صنعتی یا جاروبرقی صنعتی وسیله ای از تجهیزات تمیزکننده سنگین به حساب می آید که برای ازبین بردن زباله‌ها بیمارستانی، زباله‌های صنعتی، زباله‌های ساختمانی یا مواد باقی‌مانده پس از یک فرآیند تولید یا پروژه ساخت‌ وساز طراحی شده است.
جاروبرقی صنعتی یکی از تجهیزات تمیز کننده سازگار با محیط زیست است که با خیال راحت آلاینده ها و مواد مضر را از بین می برد

طریقه ی کار و اجزای مکنده صنعتی

جاروبرقی های صنعتی از جریان متناوب (AC) برای راه اندازی یک فن فشار قوی برای تولید فشار منفی استفاده می کنند. خلاء ایجاد شده ذرات معلق و هوا را می کشد که از یک سری فیلترها عبور می کند تا در کیسه یا فضای جمع آوری قرار گیرد. همین امر موجب راحت تر شدن نظافت به وسیله ی مکنده صنعتی میشود.

اولین قدم در نظافت به وسیله ی مکنده صنعتی ایجاد فشار منفی است. برای جاروبرقی خانگی، فشار منفی توسط یک موتور کوچک ایجاد می شود که فشار داخل میله را تغییر می دهد. جاروبرقی های صنعتی برای ایجاد فشار منفی کافی برای کشیدن مواد سنگینی که جمع آوری می کنند به انرژی بسیار بیشتری نیاز دارند.

۱.پمپ خلاء

هدف از پمپ خلاء که می تواند یک فن گریز از مرکز باشد، استفاده از فرآیندهای مکانیکی، فیزیکی یا شیمیایی برای حذف هوا از یک فضای کوچک برای ایجاد خلاء است. پمپ جاروبرقی برای یک جاروبرقی صنعتی می تواند خلاء را برای مدت زمان طولانی حفظ کند.

۲.پنکه

تغییر فشار هوا در مکنده صنعتی توسط فن ایجاد می شود که هوا را به سمت درگاه خلاء هدایت می کند. چگالی ذرات هوا در جلوی فن افزایش می یابد، در حالی که چگالی در پشت فن کاهش می یابد. این ایجاد یک افت فشار، ذرات بیرونی را به داخل می کشد.

۳.فیلتر

سیستم های فیلتراسیون در وکیوم های صنعتی متناسب با طراحی جاروبرقی متفاوت است. فیلتر را می توان در جایی قرار داد که لوله خلاء به خلاء متصل می شود و ذرات بزرگی را که در یک واحد جمع آوری یا کیسه می ریزند فیلتر می کند. یک الزام برای جابجایی مواد سمی و خطرناک یک فیلتر ذرات با راندمان بالا (HEPA) است که دارای رتبه بازدهی ۹۹.۹۹٪ است و در اتاق‌های تمیز یا جاهایی که نیاز به فیلتر هوای استثنایی است استفاده می‌شود.

۴.شلنگ

شیلنگ جاروبرقی های صنعتی از مواد مقاوم در برابر سایش ساخته شده است. نوع رایج شلنگ جاروبرقی صنعتی، سیم فولادی ساخته شده از پلی اورتان مقاوم در برابر سایش است که آن را فوق العاده قوی می کند. از آنجایی که فشار جزء اصلی یک جاروبرقی صنعتی است، در هنگام انتخاب شیلنگ به آن توجه می شود.

مقاومت فشاری یک شیلنگ با ضخامت دیواره شلنگ تعیین می شود، با دیواره های ضخیم تر که قادر به تحمل گرادیان فشار بالاتر هستند. با شیلنگ های جاروبرقی صنعتی شفاف، می توان محیط شلنگ را به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از گرفتگی دید.

۵.تجهیزات جانبی

انواع لوازم جانبی مکنده ی صنعتی بسته به مشخصات ماده و موادی که جاروبرقی با آن کار می کند متفاوت است. هدف از لوازم جانبی تطبیق خلاء با شرایط کار است و شامل بسته های باتری، برس های دستی و دیواری، اسکاج، نازل های کف و اندازه های مختلف اتصالات و لوله می باشد.

تجهیزات نظافت صنعتی

موارد استفاده از مکنده ی صنعتی

برای مطالعه ی نکات کاربردی کار با جاروبرقی صنعتی میتوانید مقاله ی آن را در سایت ما مشاهده کنید.

مکنده های صنعتی کارآمد و ایمن برای پاکسازی لکه ها، گرد و غبار، کثیفی و زباله ها هستند.
جاروبرقی های صنعتی در هزینه های نیروی کار صرفه جویی می کنند و محیط های کاری تمیز و مرتب را ایجاد می کنند.نظافتی که چندین ساعت یا چند روز طول می کشد، به سرعت و ماهرانه در زمان کمتری نسبت به روش های سنتی انجام می شود.

به طور سنتی، جاروبرقی به عنوان یک وسیله خانگی در نظر گرفته می شود که برای تمیز کردن فرش و کف استفاده می شود. در مکان های عمومی و تولیدی و صنعتی، مکنده ی صنعتی ابزاری ضروری برای کمک به ارتقای شرایط تمیز و پاکیزه است.

صنعت کشاورزی

موضوعی که کشاورزان قرن ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، گرد و غباری است که در اثر کشت غلات و خوراک دام ایجاد می شود. هر چقدر هم که گرد و غبار بی اهمیت به نظر برسد، قابل اشتعال و فرار است و به راحتی قابل احتراق است. جاروبرقی های صنعتی ضد انفجار که با باتری یا برق کار می کنند به طور ایمن گرد و غبار را جمع کرده و تهدید را از بین می برند.

صنعت خودروسازی

بخشی از فرآیند تولید برای صنعت خودرو، استفاده از رنگ و پوشش به عنوان محافظ برای محصولات است. هنگام انجام تغییر، باقیمانده اسپری بیش از حد در یک غرفه رنگ باید با استفاده از یک سیستم فیلتراسیون فوق العاده کارآمد که توسط یک مکنده ی صنعتی طراحی شد ویژه ارائه شد است، بازیابی میشود .

تولید هوانوردی

صنعت هوانوردی همان الزامات صنعت خودروسازی را دارد زیرا آنها از پودرها و رنگ ها در مونتاژ هواپیما استفاده زیادی می کنند. بخش رایج تولید هواپیما استفاده از اتاق های تمیز است که نیاز به استفاده از فیلترهای HEPA و جاروبرقی های صنعتی با کارایی بالا دارد. قبل از تحویل هواپیما، با استفاده از جاروبرقی های صنعتی قابل حمل کوله پشتی به طور کامل تمیز می شود.

صنعت پخت و پز وآشپزی

ماده اصلی در صنعت نانوایی آرد است که بسیار ریز است و در طول فرآوری به راحتی پخش می شود. جاروبرقی‌های صنعتی که برای جمع‌آوری آرد استفاده می‌شوند، به‌طور ویژه برای جلوگیری از گرفتگی در حین تمیز کردن طراحی شده‌اند. برای غلبه بر مشکل گرفتگی، تولیدکنندگان جاروبرقی با فیلترهای چند مرحله ای و لرزاننده فیلتر تولید می کنند که فیلترها را تمیز کرده و آنها را باز نگه می دارد.

آزمایشگاه شیمیایی

شرایط خطرناک بخش رایج صنایع شیمیایی است. دکتران دائما در معرض خطر مواد سمی و مضر هستند . جاروبرقی های صنعتی یا همان مکنده ی صنعتی در صنایع شیمیایی برای بازیابی، نگهداری و کمک در وکیوم محصول استفاده می شود. آنها همچنین بخش مهمی از انتقال محصول هستند.

مراقبت های بهداشتی

استانداردها و مقررات صنعت مراقبت های بهداشتی ایجاب می کند که امکانات فوق العاده تمیز و عاری از آلودگی باشند. جاروبرقی های صنعتی با فیلترهای HEPA برای اطمینان از ایمنی بیماران و کارکنان با تمیز کردن و از بین بردن هر نوع آلودگی یا باکتری مضر استفاده می شود. اگرچه می توان از جاروبرقی های معمولی استفاده کرد، اما استفاده از چنین تجهیزاتی خطر انتشار مواد عفونی معلق در هوا را دارد که به راحتی توسط جاروبرقی های صنعتی گرفتار شده و بی ضرر می شوند.

معدن

مشکل گرد و غبار در صنایع معدنی مشابه مشکلات کشاورزی است. گرد و غبار حاصل از عملیات معدنی قابل اشتعال، فرار و در یک محیط بسیار متمرکز است. مکنده های صنعتی، با بالابر استاتیک بالا، برای بازیابی گرد و غبار معدن و مایعات مورد استفاده به عنوان بخشی از عملیات معدن ایده آل هستند.

صنعت پلاستیک سازی

ماده اصلی برای تولید پلاستیک، گلوله های رزین گرد کوچک است که ذوب میشود و به محصولات و دستگاه های پلاستیکی تبدیل می شوند. در طول تولید، گلوله ها در قیف هایی میریزند که گلوله ها را وارد فرآیند تولید می کنند. بازیابی گلوله ها برای اثربخشی هزینه و کنترل موجودی ضروری است.

جاروبرقی های صنعتی با طراحی ویژه برای حذف گرد و غبار و ضایعات برای اطمینان از تولید روان استفاده می شود. آنها برای تمیز کردن کف‌ها، ماشین‌های سواری یا استفاده مستقیم در فرآیندهای تولید طراحی میشوند.

صنعت دارویی

صنعت داروسازی با طیف وسیعی از مواد شیمیایی و پودرها در تولید دارو کار می کند. باقی مانده از تولید به دقت کنترل و نظارت می شود تا از محصول نهایی و کارکنان داروسازی محافظت شود. استانداردهای صنعت داروسازی بسیار شبیه به استانداردهایی است که برای مراکز درمانی وضع شد است. جاروبرقی های صنعتی با فیلتر HEPA به طور مداوم توسط صنعت برای تمیز کردن و بازیابی استفاده می شود.

به اشتباه، جاروبرقی خانگی و جاروبرقی صنعتی به جای هم توسط پرسنل داروسازی استفاده می شوند. در حقیقت، یک جمع کننده گرد و غبار با یک جاروبرقی صنعتی متفاوت عمل می کند. تفاوت اصلی در نحوه پردازش گرد و غبار توسط جاروبرقی خانگی است که با جریان هوای زیاد بدون مکش یا بالابر آب است. جاروبرقی خانگی برای جمع آوری گرد و غبار موجود در هوا طراحی نشده اند و آن را جمع نمی کنند. یک جاروبرقی صنعتی جریان هوا، بالابر آب و مکش بهتری برای جمع آوری زباله، گرد و غبار، آلاینده ها و سایر مواد هستند.

مزایای استفاده از جاروبرقی های صنعتی

کارخانه تولید نوشیدنی

صنعت نوشیدنی از مکنده های صنعتی برای تمیز کردن و حمل و نقل مواد خام، کنترل ضایعات و جابجایی ضایعات استفاده می کند. یکی از وظایف اساسی جاروبرقی های صنعتی جلوگیری از آلودگی مواد غذایی از میکروب ها و سایر مواد است. این یکی از دلایل اصلی استفاده از آنها در تولید نوشیدنی است.

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی ها برای پاک کردن کثیفی ها ، گرد و غبار، زباله و مواد ناخواسته از طریق فشار منفی طراحی شد است . همانطور که زباله جمع آوری می شود، برای دفع بعدی به داخل کیسه یا واحد جمع آوری دمیده می شود. فرآیند تمیز کردن با استفاده از جاروبرقی تا حدودی ساده است، اما جاروبرقی های صنعتی به بخشی ضروری از عملیات تولید و ساخت تبدیل شد است .
در متن زیر مزیت های نظافت به وسیله ی مکنده صنعتی را میخوانیم :

مقرون به صرفه بودن

در ابتدا، هزینه خرید یک مکنده ی صنعتی خوب و با کیفیت ممکن است گزاف به نظر برسد. قیمت خرید به سرعت تحت الشعاع عمر کاری طولانی و قابلیت استثنایی آنها قرار می گیرد. کارهای نظافتی که ساعت ها طول می کشد به نصف کاهش میابد و با کارایی بیشتری تکمیل می شوند. جاروبرقی های صنعتی را می توان برای هر نوع شرایط یا نیاز نظافتی، بدون توجه به شرایط، طراحی و تطبیق داد.

صرفه جویی در زمان

نظافت کاری زمان بر و پر زحمت است. سرمایه گذاری در یک جاروبرقی صنعتی تضمین می کند که زمان و انرژی صرف شد برای تمیز کردن کاهش یافت و به حداقل می رسد.

سازگار با محیط زیست

هر صنعتی دائماً نگران ردپای زیست محیطی خود است و به طور مداوم در حال تحقیق در مورد روش هایی برای کاهش اثرات زیست محیطی خود است.

جاروبرقی های صنعتی با مکانیزم هایی برای پاک کردن کثیفی، گرد و غبار، کنه ها، آلرژن ها و سایر آلاینده ها طراحی شد . استفاده از آنها به ایجاد یک محیط کار سالم، ایمن و تمیز کمک می کند.

قدرت پاک کنندگی

برای سال‌ها، شرکت‌ها به روش‌های قدیمی تمیز کردن با استفاده از جاروبرقی، جارو دستی و مکنده های ناکارآمد متکی بودند. اگرچه این فرآیندها ظاهر تمیزی را ایجاد می کردند، اما به اندازه کافی عمیق برای حذف مواد مضر و سمی تمیز نمی شدند. استفاده از جاروها و تی ها برای تمیز کردن کامل کافی نیست و خاک و گرد و غبار باقی می‌ماند.

یک سرمایه گذاری عمده برای یک شرکت ؛ ساختمان ها و امکانات آن است. حفاظت از این دارایی ها جزء ضروری برنامه تجاری یک شرکت و یک ضرورت برای تداوم و طول عمرآن است. سرمایه گذاری در سیستم جاروبرقی صنعتی گام مهمی در حفاظت و پایداری دارایی است. طرح‌های متعدد آن‌ها را می‌توان به راحتی با هر شرایط تمیز کردن یا مجموعه‌ای از پارامترها سازگار کرد.

سلامتی

مکنده های صنعتی با کیفیت بالا با فیلترهای HEPA برای حذف بهتر آلاینده های هوا طراحی شده اند. تمامی محیط های کاری آلوده به آلرژن ها، باکتری ها و آلاینده های میکروبی هستند که از طریق سیستم جریان هوا دمیده می شوند جاروبرقی های صنعتی کارآمد، ایمن و قابل اعتماد برای تمیزی و جذب آلاینده های مضر موجود در هوا و حذف آنها طراحی شده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ی ۰۹۹۱۲۸۱۷۹۳۹ تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا