سیاسی

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورت لزوم ۱۵ تیر برگزار می‌شود

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

تسنیم: سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کسانی که در گذشته تاییدصلاحیت شده‌اند، در این دوره نیز صلاحیت‌شان احراز می‌شود و نیز کسانی که در گذشته صلاحیت‌شان احراز نشده، آیا در این دوره صلاحیت‌شان تایید می‌شود، گفت: این موضوع بار‌ها گفته شده که در هر دوره، صلاحیت افراد بررسی خواهد شد و مبنا نیز قانون و شرایط ذکر شده در قانون است.

 

طحان‌نظیف بیان داشت: طبق روال عادی انتخابات ریاست‌جمهوری باید سال آینده برگزار می‌شد. اما با توجه به شرایط پیش‌آمده و قوتی که در نظام حقوقی و سیاسی ما وجود دارد، پیش‌بینی شده و انتخابات باید ظرف ۵۰ روز پس از شهادت ریاست‌جمهوری برگزار شود.

 

وی افزود: با این وجود در مدت زمان فرآیند‌های انتخاباتی در چنین شرایطی با شرایط عادی تفاوت چندانی به وجود نیامده است. مهلت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون دو دوره ۵ روزه است. مدت تبلیغات نیز از اعلام زمان نتایج بررسی شروع خواهد شد و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

 

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: در جدول زمان‌بندی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری حتی برای مرحله دوم انتخابات نیز زمان مشخص شده است که روز ۱۵ تیر می‌باشد. اگر چنانچه نفر اول از اکثریت آرا (۵۰ درصد + یک رای) برخوردار نباشد، نفرات اول و دوم به مرحله دوم خواهند رفت؛ بنابراین همه چیز طبق قانون در حال پیش رفتن است. از فردا نیز مهلت قانونی برای ثبت‌نام آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا