سیاسی

مراسم اختتامیه اولین اجلاس شبیه سازی وزرای بریکس برگزار شد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه اولین اجلاس شبیه سازی وزرای بریکس با حضور «احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد، «شیخ الاسلام» رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه و سفرای کشورهای عضو بریکس برگزار شد.

در آغاز این مراسم، محمد حسن شیخ الاسلام رییس مرکز مطالعات سیاسی و وزارت خارجه اظهار داشت: این رویداد نشان می‌دهد چه قابلیت‌های استثنایی وجود دارد.

وی ضمن تقدیر از وزارت اقتصاد و دانشکده مطالعات بین الملل، گفت: تعهد شما به گسترش، توسعه و پرورش دیپلمات‌های آینده قابل ستایش است.

شیخ الاسلام افزود: بخاطر تلاش‌های انجام شده برای برگزاری این اجلاس تشکر می‌کنم. این شبیه سازی فرصت خارق العاده ای را فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند در موضوعات پیچیده مشارکت کنند و همان کارهایی را انجام دهند که در بریکس انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: اهمیت این شبیه سازی فراتر از محدوده این رویداد است و این نشان دهنده الگوی کوچک از تغییرات و چالش‌هایی است که در جهان وجود دارد.

رییس دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه افزود: با حضور در این شبیه سازی ها دانشجوها می‌توانند بیاموزند و شناخت عمیق‌تری در مورد دیپلماسی بین المللی داشته باشند.

وی گفت: مفتخریم نمایندگان و کارشناسانی از گروه بریکس را در تهران داریم و امیدواریم از این طریق شکاف‌های موجود میان دانش عملی و نظری را پر کنیم.

رییس دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه افزود: دانش‌ها و مهارت‌هایی که از طریق این شبیه سازی به وجود می آید می‌تواند به رهبران آینده کمک شایانی کند. این شبیه سازی می‌تواند فرصت عالی برای دانشجویان و افکار عمومی و سازمان همکاری‌های اسلامی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا