اقتصادی

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران: با تحقق برداشت از صندوق توسعه ملی، ۸۵ درصد مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته پرداخت می‌شود

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

میزان: مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به تسریع در روند پرداخت مطالبات گندم‌کاران گفت: احتمالا با تحقق برداشت از صندوق توسعه ملی، ۸۵ درصد مطالبات تا پایان هفته پرداخت شود.

 

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران در توضیح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندم‌کاران، گفت: کل رقمی که دولت باید به گندم‌کاران پرداخت کند بیش از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است که از این رقم تا روز شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۳ بالغ بر ۹۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

وی افزود: بیش از ۱۱۴ هزار میلیارد تومان از طلب گندم‌کاران مانده بود که از روز شنبه پرداخت‌ها سرعت گرفته است.

 

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران در ادامه گفت: معاون اول رئیس‌جمهور در آیین تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید جهاد کشاورزی اعلام کرد قرار است رقمی از طلب گندم‌کاران با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

 

وی با اشاره به ادامه پرداخت‌ها تصریح کرد: احتمالا با تحقق برداشت از صندوق توسعه ملی، ۸۵ درصد مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته پرداخت شود.

 

به گفته ایمانی طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی نیز گندم‌کارانی که تا آخر مرداد گندم خود را تحویل داده باشند مطالباتشان تا پایان شهریور تسویه می‌شود.

 

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به رشد ۱۸ درصدی تولید گندم نسبت به سال قبل، اظهار کرد: تولید گندم در این مدت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش یافته است که به خودکفایی رسیده‌ایم و برای استمرار آن دولت برای تامین منابع از وزارت جهادکشاورزی حمایت کند.

 

ایمانی درمورد رقم پیشنهادی نرخ خرید تضمینی گندم نیز عنوان کرد: با توجه به بررسی هزینه‌های تولید و نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی رقم پیشنهادی ما ۲۳ هزار ۴۰۰ تومان است درحالی که رقم سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شده بود.

 

اختلاف‌نظر، تعیین قیمت گندم را به تاخیر انداخت

 براساس قانون شورای قیمت‌گذاری و اعلام سیاست‌های حمایتی تا پایان تیر باید قیمت خرید تضمینی گندم اعلام می‌شد که این مسئله به تاخیر افتاد و تا اینکه روز گذشته جلسه شورای قیمت‌گذاری در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد تا قیمت ۳۲ محصول اساسی تعیین شود.

 

 به گفته نوری قزلجه، وزیر جهادکشاورزی حدود ۲ ساعت جلسه روز گذشته ادامه داشت و نظرات کارشناسی مختلف مطرح شد و باتوجه به وجود تفاوت دیدگاه‌ها بنا شد که طی روز‌های آتی جلسات کارشناسی تکرار شود تا دیدگاه‌ها به‌هم نزدیک شود و در جلسه بعدی شورای قیمت‌گذاری تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

 

در هر صورت با توجه به اختلاف‌نظر‌ها، قیمت در روز گذشته تعیین نشد و وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد که جلسه بعدی شورای قیمت‌گذاری با توجه به اهمیت اعلام قیمت برای کشاورزان حتما کمتر از یک هفته دیگر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا