مدیران باید در صف اول مبارزه با فساد باشند

Print Friendly, PDF & Email

فخاری:

مدیران باید در صف اول مبارزه با فساد باشند

مدیران باید در صف اول مبارزه با فساد باشند

استاندار تهران گفت: مدیران ما موظف هستند در صف اول مبارزه با فساد باشد و در مرحله اول باید به خود نظر کرده و به خود تذکر دهند و با خودسازی و رعایت حدود الهی باید کار را شروع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری استاندار تهران در نشست تخصصی مشترک مدیران استان و حراست دستگاه‌های اجرائی که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: خداوند همیشه ناظر بر رفتار و کردار ماست و همه ما در محضر او هستیم چه حراست و نظارت باشد و چه نباشد.

وی ادامه داد: توجه همه دست‌اندرکاران باید بر خیر و سبقت گرفتن در اندیشه، عمل، پاسخ گویی و نظارت باشد و اگر این خیر صورت نگیرد ماهیت الهی انسان تحقق نیافته است و مدیری که تبعیت از حکم خداوند نکند نمی‌تواند در مسیر درست گام بردارد.

استاندار تهران سلامت در عمل را امر دوم در مدیریت دانست و تصریح کرد: عمل اگر همراه با ایمان نباشد منجر به خیر نمی‌شود. ما باید خداوند متعال را ناظر و حاکم کارها بدانیم نه نگاه دنیوی.

فخاری تاکید کرد: مدیران ما موظف هستند در صف اول مبارزه با فساد باشد و در این مسیر و در مرحله اول باید به خود نظر کرده و به خود تذکر دهند، چون با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد. با خودسازی و رعایت حدود الهی باید کار را شروع کرد و در مسیر همواره باید خدا را ناظر بر اعمال خود بدانند زیرا خداوند با هیچکس تعارف ندارد.

وی افزود: مدیری که به دنبال حل مشکلات و مسائل برود مدیری در تراز انقلاب اسلامی ایران است نه مدیری که پشت میز می‌نشینند. باید از الگوی مدیریت در دفاع مقدس درس گرفته و خود در صف اول مبارزه با فساد و پیگیری موضوعات و مسائل باشیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر در یک سازمان وجود نداشته باشد ان سازمان پویایی ندارد. نباید بگذاریم حجاب در مجموعه‌های ما مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، حجاب یک اصل اساسی در دین ماست و مدیران باید مجموعه‌ها و ادارات را از بی‌توجهی به حجاب و عفاف پاک کنند و اجازه سو استفاده دشمنان از این موضوع را ندهند.

فخاری شایسته‌سالاری را یکی دیگر از اصول مهم دانست و عنوان کرد: انتخاب شایسته و جلوگیری از انتخاب فامیلی، حزبی و… بسیار مهم است و مدیران حراست باید بر این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند. مسئله نفوذ را باید جدی گرفت و با نظارت درست مانع تحقق آن شد.

وی افزود: حراست‌ها باید از حقوق کارکنان و کارمندان دفاع کرده کرده و در ارزیابی‌ها تحلیل و تصمیم درست داشته باشند و آبرو افراد را ابروی خود بدانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا