استان ها

مدارس شاهد پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی‌جلال ظهر جمعه در سومین نشست ستاد اجرایی شاهد استان مدارس شاهد را ظرفیت بسیار مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین توجه ویژه به مبانی انقلاب اسلامی دانست و گفت: مدارس شاهد باید پایگاه پرداختن علمی به موضوع ایثار و شهادت باشند.

وی با اشاره به دستورکارهای نشست ستاد اجرایی شاهد استان، ضمن تشکر از اداره امور شاهد و ایثارگران، بر لزوم پرداختن به همه موضوعات و چالش‌های مدارس شاهد تأکید کرد.

وی ثبت‌نام در مدارس شاهد را موضوع مهم پیش رو عنوان کرد و با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها دوست دارند فرزند خود را در این مدارس ثبت‌نام نمایند، اظهار داشت: ثبت‌نام بر اساس دستورالعمل باشد و نهایت دقت در رعایت عدالت در پذیرش دانش آموزان به کار گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تعیین مبلغ کمک سرانه مدارس شاهد را بر اساس بوم استان توصیف کرد و با اشاره به هزینه‌های مدارس شاهد به اداره امور شاهد و ایثارگران مسئولیت داد تمهیدات لازم در جهت عدم فشار به خانواده‌ها اندیشیده شود.

ناظمی‌جلال در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی آینده با پیشرفت مطلوب مدارس شاهد و استمرار موفقیت‌های دانش‌آموزان همراه باشد.

ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی در جریان است

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان با بررسی مصوبات نشست گذشته، اطلاع‌رسانی پیش‌ثبت نام مدارس شاهد و دستورالعمل آن را یکی از مهم‌ترین این مصوبات عنوان کرد و با بیان اینکه ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی در جریان است، گفت: ساعت آموزشی، مقررات خاص و نحوه پرداخت شهریه از طرق مختلف به اطلاع والدین رسیده است.

هادی نعمتی اختصاص امتیاز به فرزندان و نوه خیرین را یکی دیگر از مصوبات نشست گذشته ستاد عنوان کرد و گفت: حداقل ۱۵ و حداکثر ۱۲۰ امتیاز به موضوع خیرین مدرسه ساز اختصاص یافته است.

وی در ادامه سخنان خود با ورود به موضوع دستورکارهای نشست، رتبه‌بندی ستادهای اجرایی شاهد در شهرستان‌ها ومناطق استان را یادآور شد و با بیان اینکه ناحیه دو سنندج، مریوان و بیجار رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: عوامل و اعضای ستادهای برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان موضوع کمک سرانه مدارس شاهد استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ را مورد توجه قرار داد و با اشاره به مبلغ کمک سرانه در سال گذشته، پیش‌بینی حداقل و حداکثر کمک سرانه در دستورالعمل ثبت‌نام را ملاک عمل دانست و گفت: مبلغ پیشنهادی شهرستان‌ها و مناطق دریافت شده و پس از تأیید ستاد استان، مبلغ نهایی به مدارس شاهد استان در دوره‌های مختلف ابلاغ خواهد شد.

نعمتی در آخرین دستورکار نشست، به موضوع مدرسه دو نوبته شهید بهرامی و شهیده کریمی مریوان پرداخت و با اشاره به اساسنامه مدارس شاهد مبنی بر لزوم تک نوبته بودن این مدارس، تعیین تکلیف این مدرسه را ضروری عنوان کرد.

گفتنی است؛ در خصوص موضوع خیرین مدرسه‌ساز مقرر شد علاوه بر اختصاص امتیاز به اهدا زمین و احداث مدرسه بر اساس دستورالعمل ثبت‌نام مدارس شاهد، به هوشمندسازی کلاس‌های درس از سوی خیرین نیز حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ امتیاز تعلق گیرد.

با تأیید اعضای ستاد، کمک سرانه پیشنهادی مدارس شاهد استان در دوره‌های مختلف تحصیلی به تفکیک شهرستان‌ها و مناطق مصوب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا