هشت صبح: معاون وزارت آموزش و پرورش با توجه به تکثر تعطیلی‌های سال‌ تحصیلی جاری گفت: بازگشت مبالغ خدمات ارائه نشده، شامل سرویس مدارس برای تمام مدارس و کلاس‌های فوق‌برنامه‌های اجرا نشده در مدارس غیردولتی است.  تعطیلی چند هفته‌ای آموزش حضوری در سال تحصیلی جاری باعث شد تا خانواده‌ها در بحث هزینه‌های سرویس مدارس، کلاس‌‌های […]

هشت صبح: معاون وزارت آموزش و پرورش با توجه به تکثر تعطیلی‌های سال‌ تحصیلی جاری گفت: بازگشت مبالغ خدمات ارائه نشده، شامل سرویس مدارس برای تمام مدارس و کلاس‌های فوق‌برنامه‌های اجرا نشده در مدارس غیردولتی است.

 تعطیلی چند هفته‌ای آموزش حضوری در سال تحصیلی جاری باعث شد تا خانواده‌ها در بحث هزینه‌های سرویس مدارس، کلاس‌‌های فوق‌برنامه و تغذیه مدارس با مشکلاتی مواجه شوند و بازگشت هزینه‌ها به ازای روزهای تعطیلی مدارس بلاتکلیف بود.

گلایه‌ها خانواده‌ها نسبت به بلاتکلیفی این موضوع باعث شد تا حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضائیه به دادستانی کشور در مورد رعایت حقوق مردم و دانش‌آموزان از سوی مدارس با توجه به تکثر

محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشت مبالغ خدمات ارائه نشده به دانش‌آموزان گفت: مدارسی که هزینه ناهار، سرویس و فوق‌برنامه دریافت کرده‌ اما در روزهای تعطیل خدماتی ارائه نکردند باید آنها را به خانواده‌ها برگردانند.

به گفته او، بازگشت مبالغ خدمات ارائه نشده شامل سرویس مدارس برای تمام مدارس و فوق‌برنامه‌های اجرا نشده در مدارس غیردولتی است.

یکی دیگر از سؤالات مطرح برای خانواده‌ها، انصراف از سرویس مدارس و بازگشت مبالغ دریافت شده است.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این باره بیان کرد: برابر بند ۷ از ماده ۱ فصل دوم شیوه‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی مصوب سال ۱۳۹۰ در صورت انصراف استفاده از خودرو در ماه اول ۱۰ درصد، در ماه دوم ۲۵ درصد و در ماه سوم یک‌سوم مبلغ دریافتی کسر و مابقی مسترد می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از آن به ازای هر ماه ۱۰ درصد به مبلغ کسری اضافه می‌شود و بعد از پایان اسفندماه هیچگونه وجهی بابت انصراف مسترد نخواهد شد.