استان ها

مخالفت وزیر صمت با توسعه صنایع آلاینده زیست محیطی در گیلان – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی پیش از ظهر چهارشنبه طی سفری یک روزه به گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حداکثر کردن بهره روی راهبرد مهم و اساسی دولت سیزدهم در حوزه صنعت و تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم احیای واحدهای راکد اضافه کرد: افزایش بهره در حوزه صنعت و تولید مستلزم احیای واحدهای راکد و نیمه فعال است.

علی آبادی با بیان اینکه تحول جدی در احیای واحدهای راکد در کشور ایجاد شده است، گفت: انقلابی در حوزه حداکثر سازی بهره وری در واحدهای تولیدی و همچنین احیای واحدهای راکد به راه افتاده و با قدرت ادامه دارد.

وی با تاکید بر لزوم کاهش یابی مصرف انرژی در حوزه تولید افزود: کاهش یابی مصرف انرژی در بخش صنعت و تولید یک رویکرد و راهبرد است و باید نحوه حرکت و ریل گذاری به گونه باشد که کاهش مصرف انرژی بیانجامد.

وزیر صمت با اشاره به تفاوت‌های اقلیمی و جغرافیایی گیلان با برخی استان‌ها اضافه کرد: متناسب با ظرفیت‌های گیلان باید برای توسعه استان برنامه ریزی و تصمیم سازی کرد.

علی آبادی با اشاره به زیست محیطی بودن گیلان بیان کرد: صنایعی که آلایندگی زیست محیطی دارند نباید در گیلان برای آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم پاگیری صنایع هوشمند در گیلان است، افزود: توسعه گردشگری در گیلان با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت این استان می‌تواند به توسعه صنعتی و اقتصادی بیانجامد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا