استان ها

محور زندیه -شیراز و دارابگرد -داراب در دستور کار ثبت جهانی است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

محمد ثابت اقلیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تعدادی از آثار تاریخی و باستانی فارس در دستور کار ثبت جهانی یونسکو است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته محور زندیه- شیراز، دارابگرد -داراب، تعدادی از مساجد و قنوات تاریخی استان فارس در مرحله ثبت قرار گرفته است.

وی در مورد محور زندیه شیراز گفت: این محور تاریخی شامل ارگ کریمخانی، آب انبار وکیل، مسجد وکیل، حمام وکیل و بازار وکیل است و امیدواریم ثبت جهانی آنان به عنوان یک میراث جهانی با ارزش به زودی صورت پذیرد.

ثابت اقلیدی در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده در خصوص تبدیل آب انبار وکیل به کافه افزود: بعضی از امکان میراث فرهنگی برابر قانون برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده که در موضوع انبار وکیل که اخطارهای لازم به پیمانکار داده شده و درصورت اصلاح نکردن رویه موضوع، خلد ید اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه به جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به میراث فرهنگی با ارزش استان فارس از طریق هنرمندان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در قالب عکس، فیلم، مستند، پادکست برگزار می‌شود و تولیدات مختلف توسط اشخاص به دبیرخانه جشنواره ارسال و آثار منتخب به عنوان داشته‌های میراثی فارس در کشور و بین الملل به صورت ویژه معرفی خواهند شد.

ثابت اقلیدی تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته رویداد اصلی از ۱۵ الی ۲۰ آبان در شیراز برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا