محل عمومی جای مانور دادن با لباس خواب نیست

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: اسدالله سلیمانی رئیس هیئت مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان محصولات حجاب کشور داشته و حرف های جالب و مهمی هم زده است. بخش های مهم حرف های زیر را که توسط تحریریه هشت صبح تلخیص شده از نظر شما می گذرد. در ضمن این گفت و گو توسط خبرگزاری مهر انجام شده است:

• ما چیزی به نام حجاب اجباری نداریم، بلکه حجاب قانونی است؛ قانون جمهوری اسلامی ایران است که بانوان و آقایان باید با حجاب باشند.

• ما تولیدکنندگان محصولات حجاب دغدغه فرهنگی داریم، یعنی اولویت اول ما فرهنگی و اولویت دوم مان مسائل اقتصادی است.

• کسانی که بودجه دریافت کرده‌اند و امکانات در اختیار دارند از جمله صدا و سیما، وزارت صمت، سازمان گردشگری و وزارت آموزش و پرورش تا برای ترویج فرهنگ عفاف اقداماتی انجام دهند، خروجی آنها برگزاری یک نمایشگاه آن هم در هفته عفاف و حجاب شده است. نمایشگاهی که در یک اتاقک واقع در اداره و نهادشان برگزار کرده‌اند. زمانی که یک فروشگاه و نمایشگاهی در مقطعی چهار تا پنج روز برگزار شود، قطعاً آن دیزاین و تنوعی که باید داشته باشد را ندارد و به نظرم این رویداد سبب ضد حجاب و یا ضد تبلیغ حجاب می‌شود و حتی می‌تواند بازخوردهای منفی داشته باشد.

• معتقدم بیشترین آسیب را از بدحجابی و بی حجابی را خود خانم‌ها متحمل می‌شوند. متلاشی شدن خانواده و طلاق‌ها از این همین مسأله نشأت می‌گیرد. زمانی که یک مرد از خانه‌اش بیرون می‌زند، ده‌ها خانم را مشاهده می‌کند که خود را به انواع و اقسام آرایش‌ها و پوشش‌های نامناسب، در جلوی این آدم‌ها رژه می‌روند، انسان‌ها چقدر می‌توانند چشمشان را ببندند و زمین را نگاه کنند.

• در کنار کارهای ترویجی که همین موکب ها انجام می‌دهند، گشت ارشاد باید به عنوان یک نهاد سلبی، قانون را اجرا کند؛ چرا ما از گشت ارشاد به گونه‌ای صحبت می‌کنیم که انگار مجموعه‌ای آمده است تا به مردم زور بگوید و یا اجبار کند. بلکه او قصد اجرای قانون را دارد.

• نمی‌توانیم فضای جامعه را رها کنیم و امنیت کشور، حیا و عفاف کشور و کیان خانواده را نادیده بگیریم و چون گشت ارشاد به خانمی تذکر می‌دهد، او شروع به سر و صدا کردن کند. اجتماع و محل عمومی جای مانور دادن با لباس خواب و لباس نامناسب و یا محل شخصی یا حیاط خلوت کسی نیست.

• گشت ارشاد همین فرزندان ما هستند که اعمال قانون می‌کنند؛ قانون شرعی جمهوری اسلامی ایران.

• اگر اینها را رها کنیم معلوم نیست که شاهد چه اتفاقاتی باشیم. این‌ها به دنبال آندلس‌سازی جمهوری اسلامی هستند.

• بحث دختران انقلاب را با کمپین «من محجبه هستم اما با گشت ارشاد مخالفم» مقایسه نمی‌کنم چراکه ماهیت آن کمپین کاملاً مشخص بود که از خارج کشور خط گرفته بودند و مشخص بود که پیرو امسال مسیح علی نژاد بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا