محرومیت، مساحت و جمعیت استان‌ها در تخصیص اعتبارات لحاظ شود

میرتاج‌الدینی:

محرومیت، مساحت و جمعیت استان‌ها در تخصیص اعتبارات لحاظ شود

محرومیت، مساحت و جمعیت استان‌ها در تخصیص اعتبارات لحاظ شود

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ در استان‌ها عادلانه توزیع نمی‌شود؛ نباید فقط نرخ بیکاری شاخص باشد بلکه محرومیت، مساحت و جمعیت استان‌ها نیز باید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) در جلسه علنی با تاکید بر اهمیت گزارش مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم، گفت: با توجه به بررسی‌هایی که در این گزارش آمده است، در بودجه ۱۴۰۲ باید موانع مورد اشاره را برطرف کنیم و بتوانیم از این تبصره که بسیار پیشرفته و نوآورانه است برای حمایت از اشتغال و رفع بیکاری و رفع محرومیت زدایی بهره‌برداری کنیم.

وی بیان کرد: تأخیر در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به یک امر نهادینه تبدیل شده است؛ گویا زمان سال مالی این تبصره آبان ماه هر سال است. بر همین اساس نیز اعتبارات در ۱۴۰۰ با تأخیر پرداخت شد و پرداخت اعتبارات ۱۴۰۱ هنوز شروع نشده است. در تبصره ۱۸ بودجه، مناطق آزاد مغفول مانده که باید در بودجه سال ۱۴۰۲ اصلاح شود. همچنین وزارت ارتباطات باید در این زمینه فعال‌تر برخورد کند و وزارت اقتصاد نیز باید سامانه مشخصی را در نظر بگیرد که نظارت بر آن آسان‌تر باشد.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه بخش بهداشت نیز در این تبصره مغفول مانده است، تاکید کرد: تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ به صورت عادلانه در استان‌ها توزیع نمی‌شود. نباید فقط نرخ بیکاری شاخص باشد بلکه شاخص‌هایی نظیر محرومیت، مساحت و جمعیت استان‌ها نیز باید در نظر گرفته شود تا این بودجه عادلانه توزیع شود. همچنین باید طرح‌های بهزیستی و کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای در این تبصره و تبصره ۱۶ مورد توجه قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا