ورزشی

مجلس به دنیا مالی اعتماد می‌کند؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

وزیر ورزش و جوانان پیشنهادی کابینه مسعود پزشکیان کارنامه‌ای با رنگ و بوی اقتصادی دارد و فعالیت ورزشی وی به ریاست فدراسیون قایقرانی و هیات رییسه باشگاه ملوان بندرانزلی خلاصه می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان، ۲۱ مردادماه در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، اسامی ۱۹ نفر را برای حضور در کابینه دولت چهاردهم معرفی کرد که در ردیف ۱۹، احمد دنیامالی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی شد و از ۲۷ مرداد نیز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم و بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

دنیامالی متولد ۱۳۳۹ و دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران، ‌ سیاستمدار و نماینده حوزه انتخابیه بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی است.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، رئیس هیات مدیره باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی است و پیشتر به عنوان رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران و معاون وزیر راه و ترابری در قامت رییس سازمان بنادر و کشتیرانی ایران فعالیت کرده است.

دنیامالی اما در حوزه ورزشی ۹ سال رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بود و سابقه نایب رییسی کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضویت هیات رییسه فدراسیون جهانی این رشته را نیز در کارنامه دارد.

دنیامالی از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را به عنوان ریاست فدراسیون قایقرانی آغاز کرد و حضورش در این فدراسیون سال ۱۳۹۱ پایان یافت و سید محمد شروین اسبقیان، معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای فعلی وزارت ورزش و جوانان که آن زمان مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان شرقی بود، جانشین وی شد.

اردیبهشت ماه سال ۹۱ بود که دنیامالی در دوران وزارت محمد عباسی از سوی وزارت ورزش و جوانان برکنار شد و پس از آن رییس فدراسیون کنفدراسیون بین‌المللی قایقرانی در نامه‌ای با اشاره به روند غیرقانونی برکناری دنیامالی، فدراسیون قایقرانی را به طور موقت تعلیق کرد.

قهرمانی تیم آب‌های آرام ایران در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ در آسیا و مدال‌های طلا در قایقرانی در بازی‌های آسیایی گوآنگجو در سال ۱۳۸۹ از جمله دستاوردهای دوره تصدی او بر فدراسیون قایقرانی بوده است.

از دیگر سوابق ورزشی دنیامالی، عضویت در هیئت مدیره فدراسیون جهانی کانوئینگ (ICF) و مسئول توسعه کانوئینگ در قاره آسیا و همچنین معاون فدراسیون جهانی دراگون بوت است. از دیگر مسئولیت‌های ورزشی دنیامالی می‌توان به دو دوره عضویت در هیئت مدیره باشگاه ملوان اشاره کرد که بین سال‌های ۸۵ تا ۸۶ و ۹۴ تا ۹۶ رقم خورد و وی علاوه بر ریاست هیئت مدیره در مقطعی هم مدیرعامل این باشگاه لیگ برتری شد.  

در مجموع می‌توان احمد دنیامالی را فردی اقتصادی سیاسی دانست که با ورزش نیز آشناست و باید منتظر ماند و دید که در لیست وفاق ملی که از سوی دولت چهاردهم به مجلس ارائه شده است، مورد اعتماد نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت یا خیر؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا