مجلس برای گرانیها نشست اضطراری تشکیل دهد/ متولیان سکوت کرده‌اند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس برای گرانیها نشست اضطراری تشکیل دهد/ متولیان سکوت کرده‌اند

مجلس برای گرانیها نشست اضطراری تشکیل دهد/ متولیان سکوت کرده‌اند

شوش- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت نباید نسبت به افزایش قیمت کالاها بی تفاوت باشد، گفت: مجلس باید برای بررسی این موضوع نشست اضطراری و فوری تشکیل دهد.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شاهد هستیم که دست فرمان دولت و تیم اقتصادی در مدیریت ارز، همان دست فرمان مدیریت دولت‌های قبلی است در حالی که رئیس جمهور بارها قول و وعده‌ها دادند که قیمت ارز را کاهشی خواهد کرد اما برعکس شده و این روزها شاهد هستیم که قیمت ارز در حال افزایش است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: قبول داریم که در بانک مرکزی ضعف‌هایی وجود دارد اما اینکه بخواهیم همه مشکلات را به گردن بانک مرکزی بیاندازیم، درست نیست. دولت و تیم اقتصادی هم در این مسئله سهیم هستند.

کعب عمیر بیان کرد: دولت نباید نسبت به افزایش قیمت اجناس و کالاهای اساسی بی تفاوت باشد. مردم از این وضعیت نگران و نارضایتی هستند. چرا کسی قیمت‌گذاری را کنترل نمی‌کند و همه متولیان امر نسبت به این اتفاقات مهم جامعه سکوت کردند؟

وی ادامه داد: دولت با گفتن حرف و وعده‌های توخالی دردی را دوا نمی‌کند و مردم از تیم اقتصادی دولت انتظار دارند تا این وعده‌ها و قول‌های آنها در جامعه و وضعیت معیشتی و اقتصادی تأثیر خودشان را نشان بدهد.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس تصریح کرد: مردم نسبت به دولت مردمی رئیسی امیدوار بودند که سفره آنها بزرگ‌تر خواهد شد اما این روزها با افزایش سرسام‌آور اقلام و کالاها شاهد کوچک‌تر شدن سفره مردم هستیم.

کعب عمیر با تاکید بر اینکه مردم زیر فشارهای اقتصادی استخوان‌شان خُرد می‌شود، گفت: با بالا رفتن دلار و کاهش ارزش پول ملی، حقوق ناچیز کارگران، کفاف زندگی خیلی ساده را نمی‌دهد. دولت هرچه سریع‌تر فکری به حال این گرانی‌های افسار گسیخته داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: از مجلس انتظار می‌رود برای معیشت مردم و کنترل بازار یک نشست اضطراری تشکیل دهد تا با همفکری دولت و دیگر مسئولان نظام به داد وضعیت اقتصادی مردم رسیدگی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا