مجلس باید در فرایند تصویب بودجه طرز کار دستگاه‌ها را بررسی کند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود با اشاره به اقدام آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت و وتوی آتش بس در غزه، گفت: شاهد دیکتاتوری آمریکایی هستیم که دیوانه وار جهت تأمین خواسته رژیم صهیونیستی از هیچ کاری دریغ نمی‌کند و به دلدادگان غرب می گویم هر کسی در این موقعیت سکوت کند، در این کشتار و نسل کشی شریک است و راه نجات فقط مقاومت و مقاومت است.

وی بیان کرد: تلاش زیادی در مجلس برای تصویب قانون می‌شود که اگر با نظارت همراه نشود و در صورت عدم نظارت مستمر و ارزیابی طرز کارها، موجب ناامیدی مردم می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرور برخی تکالیف دستگاه‌های اجرایی در بودجه ۱۴۰۲ نظیر شفافیت شیوه استفاده از منابع نفتی، جلوگیری از هدر رفت گازهای فلر، افزایش ذخیره سازی گاز برای جلوگیری از ناترازی در فصل سرد سال، بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش شفافیت معافیت مالیاتی، شفافیت تسهیلات کلان بانک‌ها و ارتقای خدمات بیمه‌ای و در مسیر نظارت قرار گرفتن آنها مسیر حل بسیاری از مشکلات کشور را هموار می‌کند.

وی افزود: مجلس باید در فرایند تصویب بودجه طرز کار دستگاه‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهد و میزان تحقق اهداف در نظر گرفته شده برای هر حوزه، مبنای عمل مجلس باشد. برای مثال، اینکه منابعی به حوزه آموزش اختصاص یافته، باید نتیجه خود را در فرایند تربیت نشان دهد و عملکرد دانشگاه‌ها باید در حوزه پیشرفت علمی و صنعتی کشور منعکس شود.

پژمانفر تاکید کرد: اگر مالیاتی از مردم اخذ می‌شود، مردم باید نتیجه این مالیات را در دریافت خدمات با کیفیت مشاهده کنند و نقش مجلس پاسخگو کردن دستگاه‌های مختلف در این حوزه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به معضل آلودگی هوا در کشور، گفت: از قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا بیش از ۸ سال گذشته و با وجود هشدارهای کمیسیون اصل ۹۰، وزارت نیرو، وزارت کشاورزی، سازمان برنامه بودجه و وزارت کشور گزارشی در ارتباط با وظایف خود ارائه نکردند. کمیسیون اصل ۹۰ طی گزارشی پیشنهادات اجرایی خود را طی ۲۳ بند با مشخص کردن دستگاه‌های ارائه کرد.

وی تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آماده همکاری برای مقابله با فساد با قوه قضائیه است و امیدواریم این قوه در موضوع آلودگی هوا که جان و مال مردم را تهدید می‌کند، هیچ ملاحظه‌ای نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا