مجلس

مجازات سختی در انتظار رژیم صهیونیستی است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عرنوس نخست وزیر سوریه که برای حضور در مراسم روز گذشته تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده است، صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳) با ورود به بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار، ضمن قدردانی از حضور هیأت سوری در تهران و پیام‌های تسلیت مقامات این کشور بعد از شهادت شهید رئیسی و همراهان وی، گفت: حضور شما در مراسم روز گذشته تحلیف، باعث شکوه هرچه بیشتر این مراسم شد. دنیا بعد از این حادثه فهمید هیچ اتفاقی نمی‌تواند خللی در نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند و بر اساس قانون اساسی به سرعت مراحل برگزاری انتخابات انجام و با رأی مردم رئیس جمهور انتخاب شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه شهادت شهید هنیه، رئیس دفتر حماس را که از چهره‌های برجسته جبهه مقاومت بود را تسلیت گفت و افزود: ایشان نمادی از شهدای قدس بود و نقشی بی‌بدیل در جبهه مقاومت داشت که لازم است تسلیت و تعزیت بگویم.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۳۰۰ روز از وقایع فاجعه آمیز غزه گذشته اما رژیم صهیونیستی نتوانسته است هیچ موفقیتی در این حوزه و در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی داشته باشد از این رو به عجز رسیده و دست به اقدامات ذلیلانه و ترورهای دولتی می‌زند، البته این ترورها پاسخ دارد و مجازات سختی در انتظار این رژیم است.

قالیباف تأکید کرد: رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا چهره‌ای غیرقابل شکست از خود بسازد اما در همین ۱۰ ماه گذشته تمام اینها فرو ریخت و در همین مدت خساراتی دریافت کرد که بیش از خسارات همه سال‌های عمر این رژیم منحوس بوده است و قطعاً در ادامه نیز با سرعت بیشتری به سمت اضمحلال پیش خواهد رفت.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه ما سوریه را از سال‌های دور چه در دوران بعد از انقلاب و دفاع مقدس و چه امروز، به‌عنوان جبهه مقاومت می‌شناسیم، عنوان کرد: ما با همه وجود اهمیت جایگاه کشور سوریه را درک می‌کنیم و این هم نتیجه دوراندیشی و هدایت مرحوم حافظ اسد و در کنار آن رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای است.

وی یادآور شد: ما روزهای سخت سال‌های اخیر در عراق و سوریه و موضوع داعش را از یاد نمی‌بریم اما شکی نداریم تا زمانی که در مسیر خدا گام برداریم، پیروزی و موفقیت را هم خداوند برای ما تضمین کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با هم فعالیت کنیم افزود: تاکنون در جبهه مقاومت با هماهنگی یکدیگر گام برداشته‌ایم البته باید این روابط با سرعت بیشتری ارتقا پیدا کرده و موانع پیش روی توسعه روابط ایران و سوریه با کمک دولت و پارلمان‌های دو کشور برطرف شود.

نخست وزیر سوریه: ادامه جنایات رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکایی‌ها در جریان سفر اخیر نتانیاهو

حسین عرنوس نیز در این دیدار، با بیان اینکه ما به عمق روابط سوریه و ایران افتخار می‌کنیم و وظیفه ما است که در غم‌ها و شادی‌های یکدیگر شریک باشیم، گفت: ما از فقدان شهید آیت الله رئیسی اندوهگین شدیم و این خسارتی برای جبهه مقاومت بود اما ثبات نهادی در ایران، کل دموکراسی جهانی را به چالش کشید که در کمتر از دو ماه انتخابات برگزار و رئیس جمهور کشورتان انتخاب شد.

وی در ادامه تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی که فلسطین را ویران کرد و در کنار کشتار مردم آن، زیربناهای این کشور را از بین برد اما کنگره آمریکا از مسبب این اتفاقات استقبال کرد. آمریکا در واقع به این مجرم بزرگ (نتانیاهو) چراغ سبز نشان داد تا به جنایات خود ادامه دهد که نمونه آن را در لبنان و سوریه شاهد بودیم و اقدامات اخیر این رژیم نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها به دنبال افزایش دامنه تنش در منطقه هستند تا شکست‌های خود را جبران کنند.

حسین عرنوس در ادامه رفتار مجرمانه صهیونیست‌ها نسبت به رئیس دفتر حماس در تهران را به شدت محکوم کرد و افزود: تجاوز آنها به حاکمیت یک کشور مستقل که رهبری محور مقاومت را بر عهده دارد محکوم می‌کنیم. ما در سوریه بر این باوریم که محور مقاومت از ایران تا عراق، سوریه، لبنان و غزه همواره استمرار خواهد داشت و نیروهای شر نمی‌توانند مسیر حرکت در آن را کند کنند. آنها هرگز ماهیت نیروهای محور مقاومت را نمی‌شناسند.

وی همچنین درباره مقاومت یمن عنوان کرد: آنها هر روز درس‌های جدیدی به نیروهای آمریکایی و خارجی در منطقه می‌دهند.

این مقام عالیرتبه سوری تأکید کرد: هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند محور مقاومت را از هم بپاشد و در سخت‌ترین شرایط نیز این محور که برای صلح و ثبات منطقه است، پایدار خواهد ماند.

عرنوس همچنین با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان و لزوم ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: ما نیز برای این موضوع تلاش می‌کنیم و از توسعه روابط با جمهوری اسلامی خرسند هستیم.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر و فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا