سیاسی

ما راه مقاومت و حمایت از فلسطین را گم نخواهیم کرد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه در جلسه بررسی صلاحیت خود و برنامه‌هایش برای تصدی وزارت امورخارجه در دولت چهاردهم، گفت: ۳۹ سال قبل که به عنوان دانشجویی جوان وارد دانشکده وزارت امور خارجه شدم، با خود پیمان بستم که همواره پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، و حافظ منافع ملی ایران باشم.

وی افزود: وزارت امور خارجه را سنگری جدید دیدم که باید در آن از امنیت و منافع این ملت با جان و دل دفاع کنم و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنانی که همواره استقلال و سعادت این کشور را هدف قرار داده یا می‌دهند، بایستم. از همان زمان با خود و خدای خود، عهد بستم که وارد هیچ دسته و جناحی نشوم، و تنها یک دیپلمات وفادار به انقلاب و ملتم باقی بمانم.

وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه دولت چهاردهم بیان کرد: مفتخرم که قریب به چهار دهه است عضو خانواده شریف وزارت امور خارجه هستم و از متن و بطن آن برخاسته‌ام. جدای از مدارج و مسئولیت‌هایی که در وزارت امور خارجه داشته‌ام، در درجه اول خود را یک «کارشناس» وزارت امور خارجه می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم؛ و اکنون با کوله‌باری از دانش و تجربه، و لمس عینیِ بسیاری از فراز و نشیب‌های سیاست خارجی، در معرض اعتماد شما سروران گرانقدر قرار دارم.

عراقچی گفت: استقلال، خودباوری، نهراسیدن از قدرت‌های سلطه‌گر، یاری مظلومان، نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری، حسن همجواری با همسایگان، و حمایت همه جانبه از محور مقاومت، و خصوصاً ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین، اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را از ابتدای انقلاب تا کنون شکل داده و رمز اقتدار و منزلت کشور ما بوده است.

وی افزود: امامین انقلاب، روش نوینی را برای تحمیل اراده در محیط بین‌الملل تعریف کردند، و توانستند مفهوم قدرت را متحول سازند، و قدرت معنایی را به ادبیات نظام بین‌الملل وارد کنند. امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب با کشف و معرفی منابع جدید قدرت، مسیری متفاوت برای مقاومت علیه قدرتمندان سلطه‌گر و زورگوی جهانی رقم زدند. امروز که ۴۶ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، به پشتوانه این مکتب فکری، و با تکیه بر حمایت‌ها و فداکاری‌های ملت عزیز، و هدایت‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، ایران مقتدرتر از گذشته بر بام قدرت در منطقه ایستاده است.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا