استان ها

لزوم سرعت بخشی بر روند اجرای پروژه لندفیل سراوان – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا احمدی سنگری در حاشیه بازدید از لندفیل سراوان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات دیرینه پسماند زباله در این منطقه اظهار کرد: از روز اول ورود به مجلس، موضوع ساماندهی پسماند زباله سراوان را در دستور کار قرار گرفت چرا که این معضل نه تنها برای شهرستان رشت بلکه برای کل استان گیلان و حتی تالاب انزلی و دریای کاسپین خطرناک است.

احمدی با بیان اینکه حدود ۵۲ بار موضوع زباله سراوان از سوی بنده در مجلس مطرح شده است، افزود: سراوان دیگر ظرفیت پذیرش زباله‌های جدید را ندارد لذا باید در اقدامی سریع و عاجل این مشکل رفع شود.

احمدی در ادامه به وعده‌های دولت اشاره کرد و گفت: در انتهای سال ۱۴۰۱ وعده داده شده بود که دیگر زباله‌ای به این محل نرسد، اما هنوز ۱۷ شهرستان زباله‌های خود را به اینجا می‌آورند ما باید این روند را متوقف کنیم.

وی همچنین از تلاش‌های انجام شده در دولت قبل قدردانی کرد و تصریح کرد: اگرچه کارهایی انجام شده، اما هنوز نیاز به پیگیری جدی داریم در جلسه‌ای که با آقای پزشکیان داشتیم، قول مساعدت بیشتری از سوی دولت جدید دریافت کردیم.

لزوم سرعت بخشی بر روند اجرای پروژه لندفیل سراوان

احمدی در ادامه با اشاره به چالش‌های موجود در مدیریت پسماندها، گفت: یکی از مشکلات اساسی، وجود شیرهای خروجی و حوضچه‌های تجمع زباله است که به شدت بر منابع آب زیرزمینی تأثیر می‌گذارد ما باید از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم که این منابع ارزشمند به خطر بیفتند.

احمدی لزوم سرعت بخشی بر روند اجرای پروژه لندفیل سراوان تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد تا پروژه‌های تصفیه‌خانه‌ها به سرعت به اتمام برسند لذا این کار به یک فرد متخصص و کارشناس واگذار شود تا نتایج مطلوبی حاصل شود چرا که راه‌اندازی درست کاهش آلودگی و محدود کردن زباله‌ها را در پی دارد.

وی همچنین از اقدامات شهرداری در محدود کردن دامنه پسماندها تقدیر کرد و گفت: این اقدامات نشان‌دهنده عزم جدی برای حل مشکلات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا