استان ها

لزوم ایجاد پیوست تربیت خانواده مقاو در همه نهادهای تصمیم ساز کشور – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهر ظهر پنجشنبه در اختتامیه همایش خانواده مقاوم گفت: ما در یک رویارویی تمدنی با غرب قرار داریم که این مواجهه دارای ابعاد مختلفی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی همه معادلات جهان را بهم ریخته است. نگاه های دنیا را به خود خیره کرده است. به همین دلیل ضرورت دارد تا عامل موفقیت آن را ریشه یابی کرده و به دنیا بشناسانیم.

امام جمعه قم گفت: انقلاب اسلامی دارای ویژگی های گسترده ای است که روح مقاومت تمدنی آن در برابر تمدن شکل گرفته معاصر قد علم کرده است.

وی با بیان اینکه خانواده مقاوم در گرو ارزش های اصلی دین است افزود: امروز در یک کارزار سنگینی هستیم که مقاومت در این عرصه امری مهم است که مفهوم مقاومت می تواند غیر مطلوب هم باشد که مد نظر ما مقاومت در برابر باطل است که مسیر اهداف درست را با روش های درست و هوشمند طی می کند.

آیت الله اعرافی گفت: خانواده مقاوم در ذیل تمدن مقاوم و به منظور آمادگی برای پیشرفت و هجوم فکری و معرفتی قرار دارد.

وی بیان کرد: خانواده در منطق اسلام بر پایه های اصلی بنا نهاده شده و موضوع خانواده در اسلام بر اساس خطوط راهبری و کلان است و اسلام در موضوع زن و مردم و خانواده مصالح چندگانه را با هم می بیند.

آیت الله اعرافی گفت: ازدواج و تعامل زن و مرد مقوله ای فراتر از تامین نیازهای طبیعی است و اسلام معتقد است باید همه ابعاد ویژگی های زن و مرد را با هم نگریست که در جوامع غربی این جامع نگری دیده نمی شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: اصول بنیادین در بخش های دفاع نظری، سیاستگذاری و عملیات در حوزه خانواده با باید مورد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تربیت اسلامی دو پایه اصلی عقل و اراده دارد افزود: مقاومت در تربیت دینی نیز مهم است و انسان باید در برابر امواج و حملات دشمنان، مقابله و مقاومت کند و حتی دستور داده شده که به صورت انفرادی قیام شود و این به معنای مقاومت هوشمندانه و حکیمانه است.

عضو شورای نگهبان ادامه داد: مقاومت و اراده مقاوم، فردی و اجتماعی است و وقتی صحبت از خانواده مقاوم می شود؛ بعد فردی، خانوادگی و جمعی دارد تا افراد به گونه ای تربیت شوند تا در برابر موجی که می خواهد خانواده را از بین ببرد ایستادگی کند.

امام جمعه گفت: خانواده مقام از فرزند در خانواده شروع می شود و رویکردها و انگیزه های در برابر فروپاشی خانواده را باید آگاه بود و در ادامه نیز در اجتماع برابر الگوی نادرست ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم مقاومت جمعی داشته باشیم ضروری است نظام اسلامی در تمامی دستگاه ها به این امر توجه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه و دانشگاه، مجلس و دولت در اداره جامعه سهیم هستند و باید به سمت پیوست خانواده مقاوم، در تمام عرصه ها حرکت کنیم.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: پیوست تربیت خانواده مقام باید در تمام نهادهای تصمیم گیری و تصمیم ساز در کشور ایجاد شود و این همایش می تواند بستر این کار باشد و نقشه جامعی برای پیوست خانواده مقاوم برای نهادی مختلف ترسیم کند.

وی بیان کرد: تربیت اسلامی از نهاد مدرسه و خانواده تا بالاترین نهادهای تصمیم گیری کشور باید مورد توجه باشد و امید است با ایجاد دبیرخانه دایمی خانواده مقاوم این مطالبه ها دنبال شود و نقشه جامعی در این زمینه ترسیم تا در نهایت به مرحله اجرایی برسد.

وی گفت: اندیشه مقاومت باید در تمامی ساحت های زندگی انسان استوار باشد که این امر نیازمند تئوری و نظریه است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: جایگاه حوزه در ساحت کلان تمدنی خانواده مقاوم نقش موثری می تواند داشته باشند و به خصوص حوزه علمیه خواهران در این عرصه باید گام های بزرگی بردارد و آموزش و پرورش و دانشگاه و رسانه ملی و فضای مجازی در این زمینه اثرگذاری خوبی دارند.

آیت الله اعرافی گفت: خانواده مقاوم موضوعی اسلامی، ادیانی و انسانی به معنای عام است و وجدان بشر امروز می فهمد که افسارگسیختگی غرب پایانی ندارد.

وی ادامه داد: در دیدار با پاپ گفتم ۱۲ موضوع مورد توجه ما است که نیاز امروز بشریت است که یکی از آنان موضوع خانواده است که در این عرصه نیازمند نگاه بلند برای ترسیم الگوی خانواده مقاوم بر اساس ارزش ها و بنیان های تمدنی هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا