لایروبی خلیج گرگان یک فرصت بزرگ برای مردم ایجاد کرده است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدابراهیم رییسی، صبح پنجشنبه در دیدار با مردم گرگان با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران دارای اقتدار است، اظهار کرد اولین مولفه قدرت مردم با ایمان این کشور اقتدار است و آنچه که دشمن را نا امید کرده همین مولفه قدرت است.

وی با بیان اینکه اقتدار مهمترین مولفه قدرت و امنیت ملی در جامعه ما محسوب می‌شود، افزود: نیروهای های مسلح، پیشرفت در زمینه علم و فناوری، پیشرفت‌های که جوانان خلق کردند از مولفه‌های قدرت به حساب می آیند.

وی با اشاره به قدرت‌های نوظهور در منطقه، گفت: اکنون مردم فلسطین ۷۰ روز است که در حال مقاومت هستند و در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادگی می‌کنند و این برگرفته از انقلاب اسلامی است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه دشمن در دوران‌های مختلف تلاش داشت تا جمهوری اسلامی ایران به تصویب و تثبیت نرسد، گفت: مردم انقلاب اسلامی ایران در همه حوزه‌ها اراده کردندتا کشور پیشرفت کند و اکنون آگاه هان جهان ببینند ایران، ایران پیشرفت و فناوری است.

وی یادآور شد: دشمن سعی دارد تولید و رشد اقتصادی کشور، رشد علم و فناوری را متوقف کند اما ملت همیشه در صحنه انقلاب اسلامی ایران با اراده‌ای که دارند در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی می‌کنند و همه آنها ورا خنثی می‌کنند.

وی با اشاره به لایروبی خلیج گرگان گفت: بعد از دور اول سفر به استان لایروبی خلیج گرگان انجام شده است که این مساله فرصتی بزرگ را در مقابل مردم قرار داده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه جایگاه صنعتگران، معدن‌کاران، تولیدکنندگان و فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی سنگر است، گفت: کشور می‌تواند در تامین کالاهای اساسی خودکفا باشد و نیازی به واردات نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون این ظرفیت در کشور وجود دارد و ما در بسیاری از عرصه‌ها توانستیم از واردکننده به صادرکننده تبدیل شویم، افزود: دانشمندان خواستند مانع دسترسی ما به واکسن کرونا شوند اما ما از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم و این موفقیت زمانی به دست آمد که واکسن را در اختیار ما نزاشتند.

رییسی با بیان اینکه اکنون این روند در بسیاری از عرصه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران به همین شکل است و کشور می‌تواند به خودکفایی برسد، اظهار کرد: در زنجیره بسیاری از ذخایری که در کشور وجود دارد می‌توانیم ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنیم.

وی موقعیت ظرفیت گردشگری در گلستان را خوب دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه دولت استفاده از همه ظرفیت‌هاست در دور نخست سفر به گلستان با حضور مسوولان استانی از مناطقی بازدید به عمل آوردیم که مغفول ماندن این ظرفیت‌ها باعث تاسف شد.

رییس جمهور با بیان اینکه نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک شود و به تهدیدی برای منطقه تبدیل شود، گفت: این خلیج یک فرصت برای منطقه است و باید حفظ شود و امروز با اقداماتی که انجام شد خلیج گرگان به فرصت برای منطقه تبدیل شده است.

وی همچنین در خصوص مشکلات مجتمع پتروشیمی گلستان گفت: با پیگیری‌های وزیر نفت شاهد هستیم که کار پروژه پتروشیمی با سرعت در حال پیش رفتن است.

رییسی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ما این است که تنش‌های آبی در گلستان حل شود، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی های انجام شده سعی داریم اقدامات مناسبی برای تأمین آب در استان انجام دهیم. که از آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۱۰ هزار روستا را هدفگ ذاری کردیم.

وی یادآور شد: امروز ۳ هزار و ۶۰۰ روستا آبرسانی شدند و در پایان راه نیز حتماً مساله هر ۱۰ هزار روستا حل خواهد شد.

رییس جمهور گلستان را نخستین استان هوشمند کشور خطاب کرد و گفت: اکنون با اجرای پروژه فیبر نوری در استان تمام ارتباطات فیبر نوری برقرار شده است.

وی از هزینه چهار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار برای اصلاح راه‌ها خبر داد.

رییس جمهور از بهره برداری سه هزار و ۶۰۰ واحد در این دور از سفر خبر داد و گفت: طبق آمارهای اعلام شده در مجموع ۴۱ هزار مسکن در استان گلستان در حال ساخت است که تحویل متقاضیان و نیازمندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کوچک‌ترین رابطه غیرسالم اداری در دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست، افزود: دشمنان سعی دارند فسادنمایی کنند اما برنامه دولت فسادزدایی است.

رییسی با اشاره به اینکه آن‌چه که می‌تواند در این دوره از سفر برای مردم دلنشین شود کارهایی است که انجام شد، اظهار کرد: این سفرهاتا زمانی که احساس شود مشکلات مردم بر طرف شده است تکرار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا