اقتصادی

قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان چقدر است؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فرارو:  قیمت آپارتمان در اکباتان و سایر محله‌های منطقه پنج تهران طبق آمار‌های رسمی به‌طور متوسط ۲۵ درصد از میانگین تهران بیشتر است.

 

 آخرین داده‌های رسمی از تحولات بازار مسکن تهران نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در منطقه پنج که شهرک اکباتان را در خود جای داده، متری ۱۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود درحالی که این عدد برای بازار مسکن کل تهران به متری ۸۶ میلیون تومان رسیده است. فروشنده‌ها در شهرک اکباتان البته به‌طور متوسط روی عددی نزدیک متری ۱۱۵ میلیون تومان دست گذاشتند که نسبت به آمار‌های رسمی در منطقه پنج، اندکی بیشتر است.

 

قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان براساس آمار‌های رسمی

قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان و محله‌های دیگری مثل جنت‌آباد جنوبی و شهرک نفت و … طبق آمار‌های رسمی به متری ۱۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. با این اوصاف قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان برای خانه‌ای با متراژ ۱۰۰ متر باید ۱۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان باشد و ارزش آپارتمان ۱۲۰ متری در شهرک اکباتان به ۱۳ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان می‌رسد.

 

قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان از این لحاظ متری ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نسبت به کل شهر بالاتر است. چون بانک مرکزی در آخرین گزارش تحولات بازار مسکن تهران به عددی نزدیک متری ۸۶ میلیون تومان به‌عنوان متوسط قیمت مسکن در تهران اشاره کرده است.

 

قیمت آپارتمان در اکباتان البته نسبت به گران‌ترین منطقه تهران، یعنی منطقه یک که با عددی نزدیک متری ۱۶۰ میلیون تومان روبرو شده، حدود ۳۲ درصد کمتر است. از آن طرف درمقایسه با منطقه ۱۹ واقع در جنوب تهران که با ثبت رقمی نزدیک ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر متر، ارزان‌ترین محدوده تهران معرفی شده، قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان حدود ۱۴۵ درصد بیشتر است.

 

قیمت آپارتمان در اکباتان مثل خیلی از مناطق دیگر تهران، در آمار‌های رسمی و چیزی که تحت‌عنوان ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها شهرت دارد، متفاوت است.

 

قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان براساس ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها

قیمت آپارتمان در اکباتان براساس ارقامی که فروشنده‌ها به بنگاه‌ها می‌سپارند یا در آگهی‌های ثبت می‌کنند، به‌طور متوسط به متری ۱۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این عدد نشان می‌دهد ارقامی که فروشنده‌ها در بازار انتظار دارند، از چیزی که در معاملات رسمی روی کاغذ می‌آید، به‌طور متوسط متری هفت میلیون بیشتر است و برای انعقاد امضای نهایی، فروشنده‌ها باید از ارقام پیشنهادی کمی عقب‌نشینی کنند.

 

قیمت آپارتمان در اکباتان طبق رقمی که فروشنده‌ها زیر نظر دارند، خرید خانه ۱۰۰ متری را برای مردم چیزی نزدیک ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تمام می‌کند و ارزش خانه ۱۲۰ متری را به ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون می‌رساند.

 

قیمت آپارتمان در اکباتان براساس جدید‌ترین فایل‌های مسکونی

قیمت آپارتمان ۱۶۷ متری در شهرک اکباتان، توسط فروشنده‌ای دقیقا ۱۴ میلیارد تومان تعیین شده است. رقم پیشنهادی فروشند‌ه بابت هر متر ۸۳ میلیون و تقریبا ۸۰۰ هزار تومان است که زیر متوسط قیمت مسکن در کل منطقه پنج قرار دارد. واحد مثل اغلب گزینه‌های موجود در شهرک اکباتان عمر بنای زیادی دارد، اما با امکاناتی مثل پارکینگ، انباری و آسانسور به خریدار تحویل داده می‌شود.

 

همان حوالی واحد ۱۳۵ متری دیگری با قیمت هر متر ۱۱۸ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان به‌فروش می‌رسد. این یکی ۱۶ میلیارد قیمت دارد و مالک به‌خاطر بازسازی که در واحد انجام شده، رقم بیشتری نسبت به بقیه فروشنده‌ها رقم بیشتری زیرنظر دارد.

 

آپارتمان یکخوابه در فاز دوم اکباتان با ارزش هر متر ۱۳۹ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان آگهی شده است. قیمت آپارتمانی که به املاکی‌های محدوده منطقه پنج تهران سپرده شده، هشت میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعلام شده که علاوه‌بر آمار‌های رسمی، از متوسط ارقام پیشنهادی بقیه فروشنده‌ها نیز بیشتر است.

 

آپارتمان ۷۸ متری و دوخوابه در فاز یک اکباتان نیز با قیمت هر متر ۱۴۶ میلیون و ۱۵۳ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. قیمت کل از سوی فروشنده به‌این ترتیب ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شده و واحد به قول املاکی‌ها فول‌امکانات برای فروش گذاشته شده است.

 

واحد ۱۴۱ متری دیگری در فاز یک اکباتان با قیمت ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به فروش می‌رسد. یعنی متری ۱۰۲ میلیون و تقریبا ۸۰۰ هزار تومان. این یکی نسبت به متوسط قیمت مسکن در منطقه پنج با قیمت کمتری در دسترس خریداران قرار دارد.

 

قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان

قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان چقدر است؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا