سیاسی

قیام مردم در دفاع از فلسطین/ بیعت با شهدای راه قدس در تهران – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس با شعار «روز قدس، از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» در بیش از در بیش از ۲ هزار نقطه کشور به طور همزمان از ساعت ۱۰ صبح امروز (۱۷ فروردین) آغاز شد.

مبدا همه راهپیمایی‌های روز جهانی قدس، مساجد و حسینیه‌های سراسر کشور و مقصد همه راهپیمایی‌ها نیز به میعادگاه‌های نماز ختم می‌شود.

در تهران نیز مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی به سمت دانشگاه تهران محل برگزاری نمازجمعه ختم شد. سخنران این مراسم در تهران، سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه بود.

همزمان با راهپیمایی امروز، پیکر مطهر شهدای گرانقدر کنسولگری ایران در دمشق، در تهران تشییع می‌شود و پس از آن پیکرهای مطهر شهدا به زادگاه‌های خودشان منتقل خواهد شد.

۱۲:۱۸قطعنامه سراسری روز جهانی قدس؛ پاسخی سخت و پشیمان‌کننده در انتظار رژیم‌ صهیونیستی است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی ضمن تاکید بر حمایت از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایت رژیم جعلی صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، تاکید کردند پاسخی سخت و پشیمان کننده در انتظار صهیونیست‌ها است.

متن قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ

خدای بزرگ را خاضعانه حمد و سپاس می‌گوئیم که به ما توفیق داد پس از درک ضیافت الهی رمضان و لیالی مبارکه قدر با حضور حماسی و اقتدارآمیز در ” راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس ” که در یکی از متفاوت‌ترین و سرنوشت سازترین دوره‌های تاریخی رقم خورد، دوراندیشی و تدابیر حکیمانه حضرت امام راحل (ره) و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در نامگذاری روز جهانی قدس و ارائه “نقشه راه حل مسئله فلسطین” در قاب مظلومیت امروز مردم غزه، معنادارتر و درخشان‌تر از هر زمانی در معرض جهانیان قرار گیرد و محکومیت و انزجار از جنایات دشمن صهیونیستی و حمایت از فلسطین قهرمان فراتر از جهان اسلام به مسئله جوامع و ملل غیر مسلمان عالم نیز تبدیل شود. اینک در شرایطی که پایداری و پایبندی ایران و ایرانی و ملت‌های رشید مسلمان در پیگیری آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف به ثمر نشسته است و پس از نبرد “طوفان الاقصی ” و ناکامی و شکست رژیم گرگ صفت صهیونیستی و حامیان پلید آن به ویژه آمریکای جنایتکار در دستیابی به اهداف شیطانی، با اعجاز الهی و قرآنی مقاومت بی‌مانند فلسطین و غزه و پشتیبانی مقتدرانه و شجاعانه جبهه مقاومت اسلامی سرمایه‌های استعماری یکصد ساله صهیونیسم بین الملل و رژیم خبیث صهیونیستی در سراشیبی فروپاشی و زوال قرار گرفته است؛ ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی دشمن شکن که مظهر ” وحدت اسلامی ” و پشتوانه ” امنیت ملی” میهن اسلامی است، مواضع خود را با بانک رسای توحیدی “الله اکبر” و ” خامنه‌ای رهبر “به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- نبرد طوفان الاقصی و استمرار معجزه گون مقاومت ۱۸۳ روزه مردم غزه و مجاهدان فلسطینی نقطه عطف سرنوشت سازی در مبارزه با موجودیت جعلی رژیم خبیث و اشغالگر صهیونیستی را رقم زد و شمارش معکوس برای نابودی غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای جهان اسلام را سرعت بخشیده است، با تحسین و تکریم پایداری و ایستادگی مردم فلسطین و رزمندگان تاریخ ساز حماس و جهاد اسلامی، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های عملی و میدانی مقتدرانه جبهه مقاومت اسلامی برای مقابله و پاسخ به جنایات وحشیانه غاصبان متوحش در غزه تجلیل و بر تداوم آن تاکید می‌نماییم.

۲- به آمریکا به عنوان متهم اول اداره جنگ غزه و حمایت از صهیونیست‌ها و شراکت در همه جنایات آنها که از همان روز اول عملیات طوفان الاقصی با حضور سیاسی، نظامی و امنیتی در سطوح عالی در کنار رژیم مجعول صهیونیستی رقم خورده است و میلیاردها دلار حمایت مالی و ده‌ها پرواز و کشتی از محموله‌های تسلیحاتی و سامانه‌های نظامی برای تحقق اهداف صهیونیست‌ها گسیل داشته و به دفعات با تلاش‌های پنهان و آشکار از آتش بس و ممانعت از توقف جنگ جلوگیری کرده است، هشدار می‌دهیم از پرداخت هزینه‌های بیشتر راهبردی و رسوایی ناشی از شکست و مشارکت در جنایت و نسل کشی در غرب آسیا پرهیز و با تجدیدنظر در سیاست شیطانی خود برای حمایت و پشتیبانی از جنایتگری‌های رژیم سفاک، بیش از این آبروی مردم آمریکا را قربانی قاتلان زنان و کودکان غزه نکند.

۳-پایان بخشی به جنگ غزه و جنایت این روزهای رژیم جلاد و گرگ صفت صهیونیستی به ویژه نیازمند عزم و اراده دولت‌های اسلامی برای نقش آفرینی در این صحنه می‌باشد ، در این راستا ضمن محکوم کردن زمزمه‌های تداوم طرح عادی‌سازی روابط با دولت جعلی و اشغالگر از سوی برخی دولت‌های عربی و اسلامی ، از آنها می‌خواهیم در پاسخ به مطالبه ملت‌های خود با تحریم و قطع شریان‌های اقتصادی رژیم کودک کش ، ملت مظلوم فلسطین و غزه مقاوم را برای رهایی و نجات از شر جنایات و مصیبت‌های امروز یاری بخشند.

۴-از کلیه دولت‌ها به ویژه دولت‌های اسلامی می‌خواهیم ظرفیت‌های حقوقی ، سیاسی ،اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای خود برای تحقق آتش بس دائمی و گسیل کمک‌های بشردوستانه و متناسب با نیازهای فوری مردم غزه و تأمین پایدار آن در زمینه‌های معیشتی بهداشتی و خدماتی به کار گرفته و از هرگونه غفلت در این امر انسانی و اخلاقی جلوگیری کنند.

۵- اقتدار و توانمندی‌های” بازدارنده ” کشور و نفوذ معنوی و تعیین کننده منطقه‌ای ایران مقتدر و عزیز که به یمن مجاهدت‌های اقتدارآمیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” با پرچمداری سردار دل‌ها، شهید قدس “حاج قاسم سلیمانی” حاصل شده است را “سرمایه راهبردی ” میهن اسلامی دانسته و ضمن تاکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی به دشمنان این سرزمین هشدار می‌دهیم از هرگونه شیطنت و رؤیا پردازی برای تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است اجتناب ورزیده و بدانند در صورت هرگونه خطای محاسباتی هدف پاسخ‌های قاطع و ویرانگر و مجازات پشیمان کننده مدافعان امنیت و تمامیت ارضی وطن قرار خواهند گرفت.

۶- اقدام رژیم جعلی صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه و به شهادت رسیدن سرداران رشید سپاه اسلام محمدرضا زاهدی و حاج رحیمی مستشاران نظامی ارشد ایران و شهدای همراه و حملات تروریستی جیش الظلم در راسک و چابهار جز منظومه عملیاتی رژیم کثیف اشغالگر برای فرار از گرداب خودساخته در غزه و فرافکنی شکست جبران ناپذیر از جبهه مقاومت تعریف می‌شود لکن این اقدامات مذبوحانه حاصلی جز زوال زود هنگام این غده سرطانی در پی نخواهد داشت و مطمئناً با پاسخی سخت و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

۷- با تاکید بر شرایط حساس و خطیر امروز کشور و لزوم تعمیق «وحدت و وفاق ملی» و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کمک به دولت مردمی برای فائق آمدن در جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد، تورم و گرانی، ضمن تاکید بر نصب العین قراردادن تدابیر و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» بویژه شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم»، هرگونه غفلت، مسامحه و کوتاهی برای فراهم سازی شرایط و بسترهای تحقق این راهبرد از سوی دستگاه‌ها و مراجع مسئول را بی‌عملی و گریز از مسئولیت‌های شرعی و قانونی تلقی و از اقشار مختلف توانمند مردمی نیز خواهان نقش آفرینی جدی و مسئولانه در این عرصه خطیر می‌باشیم.

رییس دیوان عالی کشور: قلوب مردم از جنایات رژیم صهیونیستی مجروح است

۱۲:۱۵ سرلشکر سلامی: هیچ عملی از سوی دشمن را بدون پاسخ نمی‌گذاریم

سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس در تهران اظهار کرد: مسافران قدس امروز در حال عروج به عرش اعلا هستند. امروز ما پیکر مجاهدان بزرگی را در دست داریم. سرلشکر شهید «محمدرضا زاهدی» که ما او را «علی» صدا می‌زدیم، یک مجاهد پُر افتخار، اهل وعده صادق، ذکر، نماز، امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود: شهید زاهدی از ۴۳ سال پیش تا به امروز لباس جهاد را از تن به درنیاورد زیرا او معتقد بود که امیر مؤمنان فرموده است اگر قومی لباس جهاد را از تن به در کنند، خداوند به آن‌ها لباس ذلت می‌پوشاند.

سرلشکر سلامی گفت: سرلشکر شهید علی زاهدی، همرزم شهید «حسین خرازی»، «احمد کاظمی» و سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» بود؛ ایشان فرمانده شجاع و مدبر لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام و تیپ قمر بنی هاشم در دوران دفاع مقدس بود. ایشان یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه افسانه‌ای بود که بعد از دوران دفاع مقدس، چندین سال به همراه فرمانده جاودانه جبهه‌های مقاومت سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم در مقابل صهیونیست‌ها مجاهدت کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از شر فتنه‌هایی که ایجاد می‌کند، بگریزد. ما هشدار می‌دهیم هیچ عملی از هیچ دشمنی در مورد نظام مقدس ما بدون پاسخ نخواهد ماند. هنر ملت ایران شکستن قدرت امپراطوری‌ها است.

سیل خروشان مردم در خیابان انقلاب

۱۱:۵۶ حضور وزیر ارشاد در جمع مردم

محمدمهدی اسماییلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع با شکوه راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران حاضر شد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: ژیم صهیونیستی با کودک‌کشی خود روی تمام سفاکان تاریخ را سفید کرده؛ امسال با توجه به اتفاقات اخیر غزه و جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در طول بیش از ۶ ماه انجام داده و کودک کشی بی‌نظیری که انجام داده، این رژیم روی سفاکان تاریخ را سفید کرده است.

وی افزود: امروز با اتفاقی که افتاده و شهدای عزیزی که در حال تشییع هستند، همگی باعث شده که یک ابراز انزجار ملی، یک وحدت و انسجام ملی شکل بگیرد. شاهد هستید که مردم با همه سلایق سیاسی، گروهی و همه تفاوت‌های متعارفی که در یک کشور آزاد، پیشرفته و مستقل مانند ایران وجود دارد، پای آرمان بزرگ حمایت از مظلوم و فلسطین به میدان آمده اند.

اسماعیلی تاکید کرد: این حضور پرشور در آغاز سال جدید حرکتی نویدبخش برای انسجام بیشتر در داخل کشور بشمار می‌رود و این برای نخستین بار است که این گونه رژیم صهیونیستی را در فضای رسانه‌ای شکست‌خورده می بینیم.

۱۱:۵۵ معاون رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور همراه با خانواده خوددر راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

۱۱:۴۶ حضور سردار نقدی در جمع راهپیمایان روز قدس

سردار محمد رضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همگام با مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و آیین تشیع شهدای حادثه تروریستی دمشق شرکت کرد.

۱۱:۴۴ حضور رییس‌جمهور کشورمان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس

رییس‌جمهور در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان، در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران شرکت کرد.

۱۱:۴۴ قالیباف در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه ۱۷ فروردین ماه) در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد.

قالیباف در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت

۱۱:۴۰ حضور راهپیمایی کنندگان از سایر کشورها در روز قدس امروز تهران

۱۱:۲۶ حضور سردار قاآنی در راهپیمایی روز قدس

سردار اسماییل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه نیز مانند سایر مردم و مسئولان در جمع راهپیمایان روز قدس شرکت کرد و با همرزمان خود که به تازیگی در سوریه توست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند تجدید بیعت کرد.

۱۱:۱۵ حضور سرلشکر سلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس

سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه نیز با حضور در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران هم صدا با مردم فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر داد.

سرلشکر سلامی سخنران اصلی این مراسم در تهران نیز است.

۱۱:۱۳ سردار نجات: اقدامات صهیونیست‌ها نمایانگر اوج شکست و افتضاح آنان است

سردار حسین نجات در جمع خبرنگاران حاضر در راهپیمایی روز قدس، با اشاره به دلایل حمله موشکی نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: اسرائیل دو شکست بزرگ خورده، اول شکست اطلاعاتی است که برخلاف همه برنامه‌ریزی‌هایی که کرده بود عملیات طوفان الأقصی توانست تا عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کند.

وی افزود: دومین شکست صهیونیست‌ها در این است که به هیچکدام از اهداف خود باوجود بمباران چندماهه غزه نرسیدند و به همین دلیل دست به اعمال انفعالی می‌زند که نمایانگر اوج شکست و افتضاح رژیم اشغالگر قدس است.

سردار نجات یادآور شد: کارهایی که این رژیم در سوریه و دیگر نقاط انجام می‌دهد هم نشانگر خشم فراوانش از محور مقاومت است که دائماً به این رژیم فشار می‌آورد و ضربه می‌زند.

۱۱:۱۰ حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری در راهپیمایی روز جهانی قدس

۱۰:۵۵ حضور امیر سیاری در راهپیمایی روز قدس

امیر سیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار داشت: ان شاءالله پاسخ ما سخت خواهد بود.

۱۰:۴۵ حضور وزیر دفاع در راهپیمایی روز قدس

امیر محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همگام با مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و آیین تشیع شهدای حادثه تروریستی دمشق شرکت کرد.

نصب پرچم بزرگ فلسطین در تقاطع خیابان قدس

۱۰:۲۵ حضور «جواد اوجی» وزیر نفت در راهپیمایی روز جهانی قدس

«جواد اوجی» وزیر نفت با حضور در خیابان انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد.

۱۰:۱۵ حضور رییس سازمان انرژی اتمی در راهپیمایی روز جهانی قدس

محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، صبح امروز (جمعه) همگام با آحاد ملت بزرگ ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

جمعی از مدیران و کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران همراه با محمد اسلامی و سایر هموطنان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

۱۰:۰۵ تشیع نمادین کودکان قربانی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

در جریان مراسم راهپیمایی روز قدس عده ای از بانوان تهرانی با در اغوش گرفتن تمثال های از کودکان قربانی در جنگ غزه با مادران و خانواده این کودکان قربانی همدردی کردند.

۱۰:۰۰ حضور تکواندوکاران و کاراته‌کاها در راهپیمایی روز قدس

تکواندوکاران و کاراته‌کاها در حوالی میدان ولی عصر برای ارایه نمایش حرکات رزمی حضور یافتند.

۰۹:۴۵ آغاز تشییع شهدای حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه

مراسم تشییع از ۱۰ صبح و همزمان با شروع راهپیمایی روز جهانی قدس است. این مراسم از میدان فردوسی آغاز شد.

آغاز راهپیمایی روز قدس ساعت ۱۰ صبح اعلام شد، اما قبل از ساعت تعیین شده تعدادی از هم وطنان با حضور در میدان انقلاب اسلامی و چهارراه ولیعصر در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

به گزارش مهر، مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس به شرح زیر است:

۱. مسجد امام حسین (ع): میدان امام حسین (ع) خیابان انقلاب اسلامی دانشگاه تهران

۲. مسجد جامع ابوذر: میدان ابوذر خیابان ابوذر خیابان شهید برادران، حسنی خیابان قزوین خیابان کارگر میدان انقلاب اسلامی دانشگاه تهران

۳. مسجد مظهری: خیابان قزوین میدان قزوین خیابان کارگر جنوبی میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

۴. مسجد امام زمان (عج): خیابان آزادی تقاطع خیابان بهبودی میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

۵. مسجد ابوالصدق: خیابان امام خمینی (ره) – خیابان کارون – خیابان آزادی میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران ۶. مسجد حضرت مهدی (عج): خیابان ستارخان میدان توحید خیابان توحید خیابان آزادی میدان انقلاب اسلامی دانشگاه تهران

۷. مسجد الجواد (ع): میدان هفتم تیر خیابان کریمخان میدان ولی عصر (عین الله تعالی فرجه الشریف) بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

۸. مسجد امام جعفر صادق (ع): فلکه اول صادقیه خیابان ستارخان خیابان توحید خیابان آزادی میدان انقلاب اسلامی دانشگاه تهران

۹. مسجد حضرت امیر (ع): خیابان کارگر شمالی میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

۱۰. مسجد جامع رسول اکرم (ص): تهرانسر، بلوار شاهد بلوار تهرانسر میدان کمال الملک بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا