هشت صبح: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سال ۱۴۰۱ برگ زرینی بر فراز سال‌های گذشته پیرامون عملکرد فروش اموال مازاد شبکه بانک‌ها رقم خواهد خورد. به گزارش هشت صبح، احسان خاندوزی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده تهران در خصوص وضعیت اجرای حکم قانون مالیات […]

هشت صبح: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سال ۱۴۰۱ برگ زرینی بر فراز سال‌های گذشته پیرامون عملکرد فروش اموال مازاد شبکه بانک‌ها رقم خواهد خورد.

به گزارش هشت صبح، احسان خاندوزی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده تهران در خصوص وضعیت اجرای حکم قانون مالیات مضاعف به بنگاهداری بانک‌ها بیان کرد: از نمایندگان تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا در خصوص اجرای فروش اموال مازاد شبکه بانکی گزارشی ارائه کنم.

وی ادامه داد: مساله فروش اموال مازاد بانک‌ها از زمانی که بنده در مرکز پژوهش‌ها بودم پیگیر آن بوده و امروز که مسئولیت وزارت اقتصاد را بر دوش بنده گذاشتید مجری آن هستم. اجرای این موضوع سه تاثیر مهم دارد؛ کنترل رشد نقدینگی در کشور، افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها و رفع کسری‌ها و ناترازی‌های شبکه بانکی از جمله مزیت‌های اجرای این حکم است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه اظهار کرد: به جهت کوتاهی از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ میزان عملکرد این حکم تنها ۱۳ درصد بود اما از زمان آغاز دولت سیزدهم این رقم به ۱۸ درصد افزایش یافته است. با مجموعه اقداماتی که در ساال ۱۴۰۱ رقم خواهد خورد برگ زرینی بر فراز تمام سال‌های گذشته پیرامون عملکرد فروش اموال مازاد شبکه بانک‌ها رقم می‌خورد.