ورزشی

قنبرزاده: فعلا هیچ تخلفی در سقف بودجه ثبت نشده است

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه، با کلیه باشگاه‌های لیگ برتری، لیگ یک و رؤسای هیات فوتبال و کارشناسان باتجربه مشورت کرد تا این دستورالعمل را تدوین کرد.

به گزارش ایسنا، منصور قنبرزاده درباره اینکه سقف بودجه باشگاه سپاهان پر شده و همچنان بازیکن می‌خرد، گفت: اجازه دهید من اسمی از باشگاهی نبرم، این را توضیح بدهم که کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه، با کلیه باشگاه‌های لیگ برتری، لیگ یک و رؤسای هیات فوتبال و کارشناسان باتجربه مشورت کرد تا این دستورالعمل را تدوین کرد. این دستورالعمل در نهایت پس از تأیید در کمیته‌های مربوطه در هیات رئیسه تصویب و تبدیل به قانون شد که نهایتا به سازمان لیگ ابلاغ کردیم، آنها هم روی اجرای آن نظارت می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه هیچ تخلفی تا به امروز ثبت نشده، گفت: تا این لحظه سازمان لیگ هیچگونه تخلفی را به کارگروه اعلام نکرده است. اجرای این دستورالعمل برعهده سازمان لیگ است و تخطی صورت نگرفته اما شاید بعضی از باشگاه‌ها نتوانند قرارداد برخی بازیکنانشان را ثبت کنند چون سقف بودجه‌شان پر شده است. در این صورت سازمان لیگ هم اعلام می‌کند که دیگر نمی‌توانید قرارداد جدیدی را ثبت کنید. آخرین اطلاعی هم که من گرفتم، بعضی از باشگاه‌ها، مانند باشگاهی که شما نام بردید (سپاهان) که یک تعداد بازیکن دارند که در لیست فروش گذاشتند و هنوز فرایند آن صورت نگرفته و اصرار دارند بازیکنانی که برای فروش گذاشتند را از سقف بودجه‌شان کم کنند. ما با کمیته تعیین وضعیت صحبت کردیم، مقررات می‌گوید که شما زمانی می‌توانید تعهدات مالی را بردارید که یا بازیکن اقاله کند یا اینکه فسخ یک طرفه صورت بگیرد که تبعات خاص خودش را دارد. طبق آخرین آماری که ما گرفتیم باشگاه مدنظر شما (سپاهان) قرارداد چهار پنج بازیکن را فسخ کرده تا بتواند قرارداد نفرات جدیدش را ثبت کند.

قرار است سقف بودجه چند باشگاه افزایش داشته باشد؟ قنبرزاده در پاسخ به این سوال گفت: ببینید سقف بودجه سر جای خودش است و هیچ باشگاهی هم روی سقف بودجه اعتراض نداشته است. یک بحثی برخی باشگاه‌ها روی درآمدهای حاصله از AFC دارند، مثلاً باشگاه‌هایی که در جام نخبگان هستند ۸۰۰ هزار دلار درآمد ورودی آنهاست و در ادامه بابت هر برد در ۱۰۰ هزار دلار و در لیگ پایین‌تر ۵۰ هزار دلار به آنها تعلق می‌گیرد. این موارد در دستورالعمل نیز لحاظ شده است. یا باشگاه‌هایی داشتیم که ۷۵۰ میلیارد هزینه کرده‌اند ولی بدانند که این باشگاه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ترانسفر داشته و در حد همین میزان چنین درآمدی را دریافت کرده است.

تکمیل می‌شود…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا