استان ها

قمی ها آماده تکمیل حماسه بدرقه شهدای خدمت – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان قم در آخرین انتخابات برگزار شده که مربوط به دوازدهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و هشتمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بوده، مشارکت ۴۹.۷ درصدی داشته است.

از بین ۸۵۰ هزار نفری که واحد شرایط رای در استان قم بودند، بیش از ۴۲۰ هزار نفر از آنان پای صندوق رای رفتند با این آمار، قم از نظر میزان مشارکت در سطح کشور رتبه هفتم را به دست آورد و از نظر افزایش میزان مشارکت با رشد ۶.۵ درصدی در جایگاه نخست قرار گرفت.

پس از اعلام جدول برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، پس از شهادت رییس جمهور شهید و شهدای خدمت در سانحه پرواز اردیبهشت، هیات اجرایی انتخابات شهرستان قم در نخستین روزهای خردادماه امسال تشکیل شد و ۱۳ نفر به عنوان اعضای هیات اجرایی مشخص شدند.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان قم تعداد ۷۴۷ شعبه اخذ ثابت و سیار پیش بینی شده و شهروندان قمی می توانند با در دست داشتن کارت ملی و یا شناسنامه به پای صندوق های رای بروند.

قمی ها آماده تکمیل حماسه بدرقه شهدای خدمت

۸۵۶ هزار و ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند

در این دوره از انتخابات ۸۵۶ هزار و ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و رای گیری در شهرستان‌های جعفرآباد و کهک از توابع استان قم نیز انجام می شود.

رییس ستاد انتخابات استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: چهار عنصر مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت که مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات فرمودند، محور فعالیت های ما در قم است و این استان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در این راستا بوده است.

احمد حاجی زاده بیان کرد: تعداد شعب اخذ رای در مقایسه با انتخابات اسفندماه سال گذشته تغییری نداشته و فقط مکان برخی از شعب تغییر و جابجایی داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر همه شرایط برای برگزاری انتخاباتی گسترده و با حضور حماسی مردم قم فراهم است و تمامی هماهنگی های لازم در این زمینه به عمل آمده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: از سلایق مختلف سیاسی در این دوره از انتخابات نامزد وجود دارد و امیدواریم مردم قم بر اساس تاکیداتی که رهبری معظم انقلاب اسلامی نسبت به حضور حداکثری در صحنه انتخابات داشتند در ساعات اولیه برگزاری انتخابات در پای صندوق های رای حضور یابند.

وی ابراز کرد: تحلیل دشمن از اقبال مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، در حضور پای صندوق‌های رأی و میزان مشارکت مردم، انجام می‌شود و باید روی مشارکت حداکثری سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرد.

قمی ها آماده تکمیل حماسه بدرقه شهدای خدمت

استقرار ۱۰ صندوق اخذ رای در حرم مطهر بانوی کرامت و ۳ صندوق در مسجد مقدس جمکران

۱۰ صندوق اخذ رأی در حرم مطهر بانوی کرامت استقرار خواهد یافت و رأی‌دهندگان می‌توانند به‌صورت خانوادگی این تکلیف شرعی و سیاسی خود را در جوار حرم مطهر بانوی کرامت انجام دهند و از فیض زیارت نیز بهره‌مند شوند.

محل استقرار صندوق‌های اخذ رأی در حرم مطهر بانوی کرامت بدین صورت است که دو صندوق برادران و خواهران در حجره ۳۵ صحن امام رضا (ع)، یک صندوق ویژه برادران در مقبره مرحوم دولابی در صحن امام هادی (ع) و یک صندوق ویژه برادران در ورودی ۹ شبستان امام خمینی (ره) مستقر خواهند بود.

همچنین دو صندوق برادران و خواهران در اداره زائران غیرایرانی واقع در صحن صاحب‌الزمان (عج)، دو صندوق خواهران و برادران در کتابخانه فاطمی واقع در صحن پیامبر اعظم (ص)، یک صندوق مشترک در دارالتلاوه مسجد اعظم و یک صندوق مشترک در جنب درب ۲۴ صحن جوادالائمه (ع) آماده اخذ رأی از مردم خواهند بود.

مقدمات اجرایی استقرار صندوق‌ها با پشتیبانی حرم مطهر بانوی کرامت فراهم شده و علاوه بر هیات‌های اجرایی و نظارت، یک خادم نیز در کنار هر صندوق حاضر خواهد بود تا شرایط را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها فراهم کنند.

در مسجد مقدس جمکران نیز سه صندوق اخذ رای آرای زائران و مجاوران میعادگاه بزرگ منتظران ظهور را اخذ خواهد کرد.

خانه مطبوعات استان قم نیز اعلام کرده بیش از ۱۲۰ نفر از خبرنگاران، عکاسان و اهالی رسانه، برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان قم را پوشش خواهند داد.

طی روزهای گذشته سازمان ها، نهادهای دولتی و خصوصی، تشکل ها و اصناف مختلف و همچنین مراجع عظام تقلید و مراکز و موسسه های حوزوی با صدور بیانیه هایی ضمن تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم ایران اسلامی به خصوص شهروندان قمی در پای صندوق های رای بر توجه نسبت به انتخاب فرد اصلح نیز تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا