قطع امید سازمان ملل از صلح در جنگ اوکراین

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح به نقل از فارس: دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت که در حال حاضر امکان برگزاری مذاکرات صلح بین روسیه با اوکراین وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که مذاکرات صلح روسیه با اوکراین در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در صاحبه با روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» گفت که مذاکرات صلح برای پایان دادن به درگیری در اوکراین در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت:«واضح است که دو طرف به طور کامل درگیر جنگ هستند و معتقدند که می‌توانند پیروز شوند.»

گوترش گفت که امیدوار است در آینده بتوان روسیه و اوکراین را به میز مذاکره کشاند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در رژه «روز پیروزی» در «میدان سرخ مسکو» گفت که جهان در یک «نقطه عطف» قرار دارد.این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز مدعی شده که نیروهای روسیه «همانطور که نازیسم شکست خورد»، شکست خواهند خورد.

رئیس‌جمهور روسیه روز سه شنبه ا با انتقاد از سیاست‌ها کشورهای غربی گفت: «غرب فراموش کرده است که چگونه نازی‌ها شکست خوردند و اکنون در حال هدایت روسیه هراسی هستند. هدف روسیه هراسی، تجزیه کشور ما است. نخبگان غربی به استثنائی بودن خود اعتقاد دارند و برای حفظ آن به جنگ می پردازند.»

پوتین با اشاره به این موارد ادامه داد: « جنگ واقعی علیه روسیه آغاز شده است اما ما تروریسم را شکست خواهیم داد و از مردم “دونباس” محافظت خواهیم کرد.»

اخیرا نیز «پتر پاول» رئیس جمهور جمهوری چک اظهار داشت که غرب باید برای این واقعیت آماده شود که در جنگ روسیه و اوکراین پیروزی کاملی حاصل نخواهد شد.

رئیس جمهور جمهوری چک در گفت‌گو با روزنامه انگلیسی «گاردین» اظهار داشت: «فکر می‌کنم باید برای تشویق اوکراینی‌ها و حمایت از آنها برای موفقیت هر کاری انجام دهیم. اما باید برای سایر موارد احتمالی نیز آماده باشیم.»

«سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه چندی قبل با بیان اینکه اقدامات آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین مملو از برخورد قدرت‌های اتمی است، گفت که اقدامات بی‌ثبات‌کننده واشنگتن می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد(جزئیات بیشتر).

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا