ورزشی

قرارداد سرمربی کره‌ای تیم ملی تمدید می‌شود؟/ نباید در سال المپیک، کامپوند تعطیل شود

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

سرمربی سابق تیم‌ ملی ریکرو ایران با طرح این پرسش که آیا قرارداد سرمربی کره‌ای تیم‌ملی تمدید خواهد شد یا نه؟ گفت: نباید در سال المپیک رشته کامپوند، تعطیل و رها شود.

بهزاد پاکزاد در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت این روزهای تیم ملی ریکرو ایران با توجه به ناکامی‌های اخیر در کسب مدال از بازی‌های آسیایی گرفته تا دو کاپ جهانی برگزار شده، اظهار کرد: یک سرمربی برای کسب نتیجه نیاز به زمان دارد و تیم ملی تیروکمان ایران بعد از المپیک توکیو با مشورت کمیته فنی فدراسیون مشمول پوست‌اندازی کامل شد و آن زمانی که بنده به عنوان سرمربی تیم ملی فعالیت می‌کردم و کار شروع شد شاهد چهار اعزام برون مرزی بودیم و این روند باید ادامه پیدا می‌کرد اما با توجه به نتیجه‌گرا بودن فعالیت‌ها در کشور ما این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: اگر قصد دارید به نتیجه مطلوب برسید باید به سرمربی تیم ملی زمان و اجازه دهید تا برنامه‌هایش را پیش ببرد در غیر این صورت هر ساختاری در کوتاه مدت آسیب خواهد دید.

سرمربی سابق تیم‌ ملی ریکرو ایران با اشاره به این‌که اگر یک کماندار در مرحله مقدماتی بتواند امتیاز ۶۶۰ را کسب کند مطمئن باشید که می‌تواند به مدال دست یابد، اظهار کرد: این بدان معناست که ۹۰ درصد تیرهای کماندار امتیاز ۹ و ۱۰ را کسب کرده و می‌تواند مدال آوری داشته باشد اما شرط لازم این است که ورزشکار به باور و یقین برسد و اعتماد به نفس داشته باشد.

تیروکمان نیازمند اعزام‌های برون‌مرزی و حضور در مسابقات است

پاکزاد با بیان این‌که تیروکمان نیازمند اعزام‌های برون مرزی و حضور در مسابقات و شرایط اردویی مختلف است، خاطر نشان کرد: متاسفانه وضع مالی فدراسیون تیروکمان ایران و حتی ورزش ایران به گونه‌ای نیست که کمانداران در مسابقات بین‌المللی حضور یابند. بروید و ببینید حریفان ایران در چه مسابقاتی شرکت کردند و حتی تیم‌هایی نظیر هند و بنگلادش با سرمایه‌گذاری کلان در تمامی مسابقات حضور یافته‌اند و کشورهای اروپایی و آمریکایی هم پای ثابت تمامی مسابقات هستند.

سرمربی سابق تیم‌ ملی ریکرو ایران با اشاره به این‌که با وجود برگزاری مسابقات انتخابی متعدد تیم ملی عموما برخی ملی‌پوشان همواره موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شدند، بیان کرد: این بدان معناست که این ورزشکاران در مسابقات داخلی همواره بهترین نتایج را کسب کرده‌اند و به ثبات رسیده‌اند، بنابراین باید همین اتفاق نیز در فضای مسابقات بین‌المللی و میادین بزرگ جهانی نیز رخ دهد و ملی‌پوشان تیروکمان ایران به ثبات برسند و بتوانند رکوردهای خود را تکرار کنند و ارتقاء بخشند.

رکورد کمانداران ارتقاء یافته است

پاکزاد با بیان اینکه باید به یک سرمربی زمان لازم داده شود تا بتواند به بهترین شکل فعالیت‌ها را پیش ببرد، عنوان کرد: متاسفانه ورزش ما نتیجه‌گرا و این مسئله آسیب‌زننده است که هر ساختار و تشکیلاتی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رکورد کمانداران ارتقاء یافته و تیم ملی ریکرو با شرایط بهتری فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: کسب سهمیه در آخرین مسابقه که در ترکیه برگزار می‌شود، دور از دسترس نیست و می‌توانیم در این مسابقات سهمیه المپیک را بدست آوریم؛ ملی‌پوشان رکوردهای خوبی زده‌اند و سطح امتیازات آن‌ها مشخص است.  

مسابقات آسیایی بهترین فرصت برای کسب سهمیه المپیک بود

سرمربی سابق تیم‌ ملی ریکرو ایران ادامه داد: بهترین زمان برای کسب سهمیه المپیک، مسابقات کسب سهیمه برگزار شده در قاره آسیا بود و در ۲ دوره قبلی نیز از این طریق توانسته‌ بودیم کسب سهمیه المپیک کنیم، چرا که در مسابقات کاپ جهانی ورزشکاران تمامی قاره‌های جهان حضور پیدا می‌کنند و رقابت سخت است.

پاکزاد با اشاره به اینکه در مسابقات کاپ جهانی ترکیه نیز امکان کسب سهیمه وجود دارد هر چند که کار سختی است، اظهار کرد: تمامی کمانداران دنیا که تا کنون موفق به کسب سهمیه نشده‌اند در این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.  

حداقل ۸ سال زمان نیاز است

وی با تاکید بر اینکه حتی زمان ۴ ساله برای یک مربی در رشته تیروکمان خنده‌دار است، عنوان کرد: در رشته تیروکمان به یک مربی حداقل باید ۸ سال زمان داد چرا که این رشته از سایر رشته‌ها متفاوت است؛ پس از آنکه سرمربی کره‌ای به ایران آمد و مسابقات انتخابی را برگزار کرد نفراتی به اردوی تیم ملی دعوت شدند که در مسابقات انتخابی بعدی نیز همین افراد موفق شدند به اردوی تیم‌ملی دعوت شوند، این مسئله نشان می‌دهد که مسیر درستی طی شده و نفرات حاضر در اردوی تیم‌ملی بهترین کمانداران ایران هستند.

در سال المپیک کامپوند تعطیل و رها می‌شود!

سرمربی سابق تیم‌ ملی ریکرو ایران با انتقاد از اینکه نباید تیم‌ملی کامپوند رها شود، تصریح کرد: در ادوار گذشته نیز همین مشکل را داشته‌ایم و نباید تیم‌ملی کامپوند، رها شود. این مسئله که از نظر شرایط مالی در مضیقه هستیم، درست است اما همواره در نزدیکی المپیک تیم‌ملی کامپوند رها شده و نسبت به آن بیخیال بوده‌ایم و با نزدیکی بازی‌های آسیایی شاهد توجه به رشته کامپوند بوده‌ایم.

پاکزاد افزود: اردوهای تیم‌ملی کامپوند نباید تعطیل و رها شود چرا که ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد که ورزشکار به شرایط آرمانی برسد.  

با وجود فشارهای مالی و بیرونی، قرارداد سرمربی تمدید می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه در تیم‌ملی ریکرو، رکوردها بهتر شده اما در کسب نتیجه ناموفق بوده‌ایم، اظهار کرد: سایر کشورها دارای آینده‌نگری و برنامه‌ریزی بلندمدت هستند و برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده خود برنامه‌ریزی کرده‌اند و در حال پیشرفت هستند. خوشبختانه شاهد آن هستیم که رکوردهای داخلی کشور در حال شکستن است و این مسئله نشان می‌دهد که ریکرو ایران نیز در حال پیشرفت است اما آیا تصور می‌کنید با وجود نتایج کسب شده، فشار مالی و فشارهای بیرونی، قرارداد سرمربی تیم‌ملی تیروکمان ایران تمدید می‌شود؟ بنده سعی می‌کنم کارشناسی صحبت کنم و واقعیت‌ها را بگویم.

سرمربی سابق تیم‌ ملی ریکرو ایران افزود: آن زمان هم که ما سرمربی تیم‌ملی بودیم می‌گفتند که تیم‌ملی را خراب کرده‌اید اما بنده معتقد هستم که باید صبر داشت چرا که ماهیت رشته تیروکمان اینگونه است. باید وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از این رشته حمایت کنند. همواره در ورزش ایران اینگونه بوده که تا آمده‌ایم به یک نقطه‌ای برسیم فعالیت‌ها قطع شده و روند متوقف شده است و هیچ ثباتی وجود ندارد. باید رکوردهایی که در تمرینات زده می‌شود در مسابقات نیز تکرار شود و این مسئله صرفا نیازمند اعزام و حضور در مسابقات مختلف است تا ورزشکار در شرایط ایده‌آل و مسابقه قرار داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا