سرلشکر باقری: قدرت نیروی دریایی سپاه قابل مقایسه با گذشته نیست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی دریایی سپاه امروز دارای توانایی‌های بی‌نظیری است که قابل مقایسه با گذشته نیست. به گزارش هشت صبح، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از بازدید از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و نمایشگاه دستاوردهای […]

سرلشکر باقری:

قدرت نیروی دریایی سپاه قابل مقایسه با گذشته نیست

قدرت نیروی دریایی سپاه قابل مقایسه با گذشته نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی دریایی سپاه امروز دارای توانایی‌های بی‌نظیری است که قابل مقایسه با گذشته نیست.

به گزارش هشت صبح، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از بازدید از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: سالیان طولانی است که مسئولیت عملیاتی حفاظت از خلیج فارس و تنگه هرمز به عهده سپاه است که با تجربیات ارزشمندی که این نیروی دلاور از دوران دفاع مقدس و تأمین امنیت خلیج فارس به دست آورده اند در این سال‌ها در حال توسعه توان و قدرت و ارتقای آمادگی هستند.

سرلشکر باقری افزود: نیروی دریایی سپاه امروز از نظر کمیت و کیفیت تولید شناورهای رزمی و موشک انداز و مین ریز و سایر انواع شناورهای سطحی و موشک‌های برد بلند و نقطه زن دارای توانایی‌های بی نظیری است که قابل مقایسه با گذشته نیست و با تکیه این توان دفاعی توانسته از خلیج فارس به طور کامل محافظت کند.

وی گفت: دشمنان می‌دانند اگر نیت و چشمداشتی به منافع ایران در خلیج فارس، سواحل، جزایر و سکوهای نفتی داشته باشند با نیروهای قهرمان سپاه مواجه هستند و در یکی دو موردی که نیروهای گشتی آمریکا به اشتباه به حریم سرزمینی ایران وارد شدند دستگیر و با عطوفت و ملایمت ایران آزاد شدند و تعهد کتبی دادند که تکرار نکنند و تا کنون تکرار هم نکرده اند.

سردار باقری با بیان اینکه با تلاش و مجاهدت نیروی دریایی سپاه امنیت کاملاً پایداری در خلیج فارس و تنگه هرمز برقرار است افزود: ارزیابی امروز ما هم موید این است که نیروهای سپاه با روحیه عالی و با قدرت از این منطقه محافظت می‌کنند.

وی پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروی دریایی سپاه هم گفت: امروز از نمایشگاه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی و خودکفایی نیروی دریایی سپاه بازدید کردیم، نمایشگاهی که نشان می‌دهد با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و دانشمندان کشورمان کارهای ارزشمندی انجام شده است. برخی از طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه به مرحله تولید رسیده و برخی دیگر در مرحله تحقیق و پژوهش است. در این نمایشگاه نمونه‌های فراوانی از طرح‌های تحقیقاتی در حوزه دقت افزایی موشک‌ها و قدرت مین و موارد دیگر عرضه شده است.