قانون جرایم رانندگی باید هر سه سال یک بار به روزرسانی شود – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در توضیح جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، گفت: این جلسه با موضوع رسیدگی به وضعیت گلوگاه‌های حمل و نقل برگزار شد که نمایندگانی از پلیس راهور، فراجا، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دادگستری در آن حضور داشتند.

وی توضیح داد: یکی از مشکلات جدی در این حوزه، تردد ناوگان فاقد بارنامه در جاده‌های کشور است که به دلیل پایین بودن جرایم پیش‌بینی شده، این تخلف و حمل کالای قاچاق به صرفه است در حالی که قانون جرایم رانندگی از سال ۱۳۹۴ تاکنون تغییری نکرده است.

خضریان بیان کرد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و مصوبه هیأت وزیران، قانون جرایم رانندگی باید هر سه سال یک بار به روزرسانی شود و میزان جرایم تخلفات رانندگی مطابق تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی افزایش پیدا کند اما متولیان امر به این موضوع توجهی نکردند و در واقع ترک فعل صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس در پایان با اشاره به جمع بندی این جلسه خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های مسئول گزارشی از اقدامات خود آماده کرده و مستندات انجام تکالیف قانونی خود را طی دو روز آینده به کمیسیون ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا