قالیباف: حتما به روشی که دشمن پاسخ محکمی بگیرد، به این جنایت علیه مردم مظلوم در کرمان پاسخ داده خواهد شد

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: محمد باقر قالیباف امروز (پنجشنبه) در مراسم گرامیداشت چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران، بیان کرد: در ابتدا به خانواده‌های معظم شهدای دیروز مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی تسلیت عرض می‌گویم. اگر شهید سلیمانی امروز بود، آن‌ها را بر خود تقدم می‌داد. اگر در این مجلس نیز یاد این شهدا را بر یاد شهید سلیمانی مقدم بدانیم، روح آن شهید عزیز از ما راضی‌تر خواهد بود. این فاجعه‌ای که اگر انسان برای آن خون گریه کند، کم است.

وی ادامه داد: شهدای مظلومی که از استان کرمان و اقصی نقاط کشور و دنیا به این منطقه آمده بودند، مظلومانه به شهادت رسیدند. این نمادی است از اینکه شهید سلیمانی زنده است. شهدا زنده اند. مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می‌ترسد. شهید سلیمانی آثاری برای امت اسلامی و آزادگان جهان باقی گذاشته است که تا ابد پابرجاست. کلمات بسیار ساده و روان حاج قاسم را به خاطر دارید. حاج قاسم به دشمنان اسلام و آمریکای جنایتکار و رژیم آدم کش و کودک کش صهیونیستی می‌گفت «با زن و بچه‌ها چه کار دارید؟ با من بجنگید». دشمن وقتی به درماندگی و استیصال می‌رسد، دست به این جنایت‌ها و ترور‌ها می‌زند. 

قالیباف بیان کرد: آن‌ها بدانند که ملت ما نشان داده است که در مقابل این جنایت‌ها و ترور‌ها منفعل نشده و نخواهد شد. ملت ما در مسیر قران و مکتب اسلام و راه شهدا و امام شهدا ثابت قدم است. شهید سلیمانی فرمودند ما ملت امام حسینیم. ملت امام حسین هرگز تسلیم ظلم نخواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: روز‌هایی که جنگ تمام شد خیلی‌ها به ما متلک گفتند که نه کربلا ازاد شد و نه کربلا را دیدید. حزب بعث پابرجاست و صدام نیز به خباثت خود ادامه می‌دهد. اما چندی نگذشت که دیدیم هم کربلا ازاد شد و هم صدام به ذلت افتاد و هم حزب بعث از ریشه درآمد. فقط صبوری می‌خواهد و استقامت و انسجام در این مسیر را می‌طلبد.

وی گفت: دوستان و دشمنان ما بدانند دیشب در پیام مقام‌معظم رهبری به عنوان فرماندهی کل قوا برای ما روشن شد و حتما با قدرت به گونه‌ای که پیام را همه دریافت کنند و به روشی که دشمن پاسخ محکمی بگیرد، به این جنایت علیه مردم مظلوم در کرمان پاسخ داده خواهد شد. هر کسی از خط قرمز‌ها عبور کرد پاسخ سختی خواهد گرفت. 

وی اظهار کرد: اکنون در نقطه‌ای از کره خاکی هستیم که به عقیده بنده نقطه‌ای دیگر به عظمت آن وجود ندارد. بیش از ۳۰ هزار شهید کنار هم در اینجا هستند. این مکان بسیار عزیز و شریف است. در جمع خانواده عزیز شهدا هستیم. نمی‌خواهم از شهید سلیمانی خاطره بگویم. بنده به دو نکته مهم از مکتب شهید سلیمانی که پرورش یافته مکتب امام راحل بود و در رکاب مقام معظم رهبری سربازی کرد و حضرت آقا مستقیم به ایشان فرماندهی کردند اشاره می‌کنم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی این بود که در اقداماتی که انجام داد هیچ گاه به سمت دوقطبی سازی و دوگانه سازی در کشور نه در سطح ملی نه در سطح منطقه‌ای و نه در سطح جهانی نرفت. حاج قاسم نماد واقعی انسجام و اصالت فرهنگ بود. یک شخصیت خطیر و مخاطره آمیزی داشت، اما به نوعی جمع اضداد بود؛ در عین اینکه یک چهره کاملا دینی داشت، مهم‌ترین چهره ملی کشور هم بود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حاج قاسم در عین اینکه یک چهره ملی بود، نماد امت اسلامی هم بود. این‌ها را هیچ وقت دوقطبی نکرد. روش عملی، فرهنگ و منش حاج قاسم به گونه‌ای بود که دوگانه‌ای به وجود نمی‌آمد. در عین اینکه ملی‌ترین شخصیت است، امنیتی‌ترین شخصیت هم هست؛ در عین اینکه پای انقلاب و نظام ایستاد، وصیت کرد روی قبر من بنویسید یک سرباز هستم. همین امر سبب شد زمانی که حاج قاسم به شهادت رسید، همه امت اسلامی و همه ایران عزیز و همه آزادی خواهان جهان بلند شدند و این عزت پایدار شد، حتی آن‌هایی که زمانی برخلاف منش شهید سلیمانی شعار دادند، آن روز با شرمساری بر پیکر پاره پاره شهید سلیمانی گریستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دومین ویژگی شهید سلیمانی این بود شعار انقلاب اسلامی در زمان پیروزی یعنی صدور این فرهنگ را محقق کرد. انقلاب اسلامی یعنی مکتب اسلام و قرآن، مبارزه با ظلم و عدالت خواهی؛ یعنی منتظر واقعی. یعنی منتظری که خود در این مسیر حرکت کند و گام بردارد. مرد میدان باشد. شهید سلیمانی با منش خود این کار را کرد. بازهم بر همین جمله ایشان تاکید می‌کنم. باید شهید بشوی قبل اینکه به شهادت برسی. باید شهید زندگی کرد تا به شهادت رسید. شهید سلیمانی این فرهنگ را به امت اسلامی و به دنیا معرفی کرد. چگونگی عزت را به جامعه آموخت. به جوانان امروز آموخت. جوانانی که بعد ۷۵ سال با رژیم صهیونیستی مبارزه کردند، رژیم صهیونیستی به دنبال این بود که بعد از ۳۰ الی ۴۰ سال از فرهنگ فلسطین و عزت مسلمانان چیزی باقی نماند. اما شهید سلیمانی با صدور فرهنگ انقلاب و صدور اسلام واقعی کاری کرد که در جای جای امت اسلامی فرهنگ انقلابی پخش شود.

وی افزود: نتیجه چه شد؟ جوانانی که در یک سرزمین محصور بودند و به عبارتی در یک زندان روباز رشد کردند. سرزمین غزه حدود ۱۰ یا ۱۲ کیلومتر عرض و ۴۰ کیلومتر طول دارد. اما در این زندان روباز جوانان با این فرهنگ به میدان آمدند. در عملیات طوفان الاقصی ضربه‌ای به رژیم صهیونیستی در اوج قدرت وارد شد که در طول ۷۵ سال گذشته چنین ضربه و آسیبی در حوزه مادی و در حوزه اعتباری نخورده بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: این‌ها برجستگی‌های شخصیت حاج قاسم بود که باید درس‌ها و آموزه‌هایی برای یک به یک ما باشد. این‌ها باور‌هایی است که به ما قدرت می‌دهد تا پیروز شویم. مهم نیست در کدام عرصه هستیم. در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، تربیت فرزند و در تمامی عرصه شهید سلیمانی درسی در عمل به ما داده است. مردی که بیش از ۴۰ سال بدون یک روز فاصله دست از مجاهدت خالصانه برنداشت و با خون دل خوردن و با مظلومیت این مسیر را طی کرد. به همه اهدافی که برای انقلاب اسلامی می‌خواست، ماموریت پیدا کرده بود باید از شهید سلیمانی بیاموزیم و در عمل منش ایشان را نهادینه کنیم. اگر با اخلاص و تکیه بر فرهنگ شهادت و درایت حرکت کنیم می‌توانیم مانند حاج قاسم آثار و برکات خوبی برای امت اسلامی و بشریت برجای بگذاریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا