فیروزی‌پور: مجلس نباید بودجه‌ای آرمانی تصویب کند

Print Friendly, PDF & Email

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ما در طول سنوات گذشته، بیشتر بودجه را آرمانی تنظیم کرده‌ایم در حالی که بودجه باید بر اساس واقعیت‌ها و منطبق بر درآمدهای واقعی کشور تنظیم شود.

رحمت الله فیروزی پور در گفت‌وگو با هشت صبح، با تاکید بر ضرورت همخوانی بین منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۳، بیان کرد: باید به سمت واقعی کردن لوایح بودجه سنواتی گام برداشت. یکی از اشکالاتی که در حوزه برنامه نویسی در کشور وجود دارد، این است که ما در طول سنوات گذشته بیشتر بودجه را آرمانی تنظیم کرده ایم و بعضا بودجه را مبتنی بر یکسری از درآمدهایی بسته ایم که امکان تحقق آن وجود ندارد و چه در حوزه فروش نفت و چه در حوزه مالیات ها و چه در حوزه سایر درآمدهای جانبی دولت نگاه واقع بینانه ای نداشته ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید در بودجه وعده هایی به مردم داده شود که امکان تحقق آن وجود ندارد، اظهار کرد: از نظر بنده مجلس باید با استفاده از تجربیات بودجه های گذشته و دولت به عنوان تدوین کننده بودجه باید یک بررسی جدی انجام داده و بودجه ۱۴۰۳ را بر اساس واقعیت ها و منطبق با درآمدهای واقعی کشور تنظیم کنند. بدین ترتیب تحقق بودجه کشور دچار مشکل نخواهد شد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دلیل این حجم از طرح های نیمه تمام در سطح کشور و وعده هایی که بعضا تحقق پیدا نکرده است، این بوده که ما برنامه نویسی صحیح و درستی نداشته ایم. امیدوار هستیم دولت درآمدها و هزینه های خود را واقعی پیش بینی کند و مجلس که قرار است بودجه را تصویب کند با دقت و توجه به همه جوانب کار را پیش ببرد. تا بتوانیم یک بودجه واقعی برای سال ۱۴۰۳ به تصویب برسانیم.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ روز سه شنبه ۱۴ آذرماه از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا