ورزشی

فوتبال ۷ نفره پارالمپیکی می‌شود؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

سرمربی تیم ملی فوتبال ۷ نفره گفت: تلاش این است که فوتبال ۷ نفره بعد از ۳ دوره دوری از این بازی‌ها، در پارالمپیک ۲۰۲۸ دوباره پارالمپیکی شود.

علیرضا رعدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جوانگرایی تیم فوتبال هفت نفره بعد از مسابقات آسیا – اقیانوسیه استرالیا، اظهار کرد: بعد از کسب عنوان قهرمانی در مسابقات آسیا – اقیانوسیه استرالیا و کسب مجوز حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا که آبان امسال برگزار می‌شود سعی کردیم با جوانگرایی رنج سنی بازیکنان را تا ۲۲ سال کاهش دهیم. به همین منظور سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کردیم و از بین ۵۵ بازیکن دعوت شده به اردوی آمادگی، ۱۸ بازیکن که مشکل کلاس بندی ندارند و از نظر بدنی آماده هستند از ۱۵ تیر وارد اردو می‌شوند که این بازیکنان تا ۲ ماه مانده به مسابقات جهانی اسپانیا در اردو خواهند بود و در نهایت ۱۲ تا ۱۴ بازیکن عازم اسپانیا می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۲ تا ۳ نفر از بازیکنان این تیم باتجربه هستند و مابقی بازیکنان جوان و برای اولین بار عازم تورنمنت برون مرزی می‌شوند، اما با این وجود برای قهرمانی در جهانی اسپانیا تلاش می‌کنیم و به دنبال آن هستیم تا بهترین و آماده‌ترین بازیکنان خود را راهی اسپانیا کنیم تا برای نخستین بار قهرمان جهان شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره از اوکراین، برزیل، استرالیا و اسپانیا به عنوان اصلی‌ترین حریفان ایران یاد کرد و افزود: دو دوره نایب قهرمان جهان شدیم اما این دوره با جوانگرایی که در تیم ایجاد کردیم و با هدف گذاری صورت گرفته فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم.

رعدی در پایان همچنین با اشاره به بازگشت دوباره فوتبال هفت نفره به بازی‌های پارالمپیک در سال ۲۰۲۸، اظهار کرد: با توجه به این که فوتبال هفت نفره ۳ دوره از بازی‌های پارالمپیک دور بود با پیگیری های صورت گرفته این طور به نظر می‌رسد که فوتبال هفت نفره در سال ۲۰۲۸ دوباره پارالمپیکی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا