سیاسی

فلاحت‌پیشه: زنگزور، حمله پیشدستانه پوتین برای جلوگیری از احتمال شکل‌گیری کانالهای ارتباطی دولت جدید ایران و آمریکا است

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم در واکنش به تلاش روسیه برای ایجاد کریدور زنگزور نوشت: زنگزور، حمله پیش‌دستانه پوتین برای جلوگیری از احتمال شکل گیری کانال های ارتباطی دولت جدید ایران و آمریکا است.

او ادامه داد: کاری که دو دهه پیش با حق ایران در رژیم حقوقی خزر انجام داد.او می داند برغم سیاست شکست خورده نگاه به شرق، پیام اصلی انتخابات تنش زدایی با غرب و پایان وابستگی به شرق بود.

فلاحت‌پیشه: زنگزور، حمله پیشدستانه پوتین برای جلوگیری از احتمال شکل‌گیری کانالهای ارتباطی دولت جدید ایران و آمریکا است

به گزارش «انتخاب»، به دنبال سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به باکو، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور در مصاحبه با کانال یک روسیه گفته است: ما طرفدار انعقاد سریع یک معاهده صلح میان باکو و ایروان و رفع انسداد ارتباطات هستیم.

وی دولت ارمنستان را مانع این مهم توصیف کرد و افزود: متأسفانه این رهبری ارمنستان است که در توافقنامه امضا شده توسط نخست وزیر پاشینیان، در مورد ارتباطات از منطقه سیونیک ارمنستان، کارشکنی می‌کند.

لاوروف افزود: به دلیل بسته بودن زنگزور توسط ارمنستان ارتباط در منطقه بسیار دشوار شده است.

در پی این موضع گیری، مجتبی دمیرچی‌لو دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیا در دیدار الکسی ددوف سفیر روسیه در تهران، احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و منافع متقابل کشورها را، ضامن صلح پایدار و زمینه ساز همکاری‌های منطقه‌ای در قفقاز  ذکر کرد.

در این دیدار ضمن تبادل نظر در خصوص تحولات جاری در قفقاز، مواضع ایران مبنی بر حمایت از استقرار صلح و ثبات در منطقه، کمک به توسعه همکاری بین کشورهای منطقه، مخالفت با تغییر مرزهای شناخته شده بین‌المللی و تغییرات ژئوپلتیک در منطقه و ضرورت توجه به منافع و نگرانی‌های مشروع تمامی کشورهای منطقه تاکید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا