استان ها

فعالیت ۲۵۰ تیم امدادی آذربایجان غربی همزمان با اربعین حسینی – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

حمید محبوبی شنبه شب در حاشیه افتتاح پست فرماندهی و قرارگاه مرزی هلال احمر در تمرچین پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تمهیدات لازم از سوی هلال احمر استان برای ارائه خدمات به زائران حسینی در ۲ مرز بازرگان و تمرچین فراهم شده است.

وی ادامه داد: در ایام اربعین حسینی ۳۱ پایگاه ثابت و موقت در مبادی ورودی استان و مسیر تردد زائران و ٢ قرارگاه مرزی با حضور ۳۵۰ نفر به روز امدادگر و نجات گر به صورت شبانه‌روزی در قالب ٢۵٠ تیم امدادی فعال هستند.

محبوبی ادامه داد: همچنین ۱۲۵ دستگاه خودروی امدادی، چهار تیم موتوری، چهار تیم واکنش سریع، چهار تیم توانای خواهران، ٢ خودرو بی‌سیم ارتباطات در مرز و مسیرهای تردد این استان به زائران امام حسین (ع) خدمات ارائه می‌دهند.

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند.

نزدیکی مرز تمرچین به کربلا معلی و آب هوای بسیار مطلوب این مسیر در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی، باعث شده تا عملاً این نقطه مرزی نه تنها توسط زائرانی از شمال و شمال غرب کشور مورد استقبال قرار گیرد، بلکه مورد توجه زائرانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز واقع شده است.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و از سال گذشته برای اولین‌بار امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات‌عالیات فراهم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا