اقتصادی

فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم بروفه، رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری مؤسسه تحقیقات علوم دامی با اشاره به این که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر ۱۹ واحد و هسته فناور که حوزه فعالیت‌شان دام و طیور است، تحت حمایت مرکز رشد مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور فعالیت می‌کنند. از این ۱۹ مورد ۱۷ واحد فناور و ۲ مورد هسته فناور است. همچنین ۲ واحد، جز شرکت‌های دانش‌بنیان است که در موضوع‌هایی مانند تغذیه و خوراک دام (۱۱ مورد)، تولید مثل دام (یک مورد)، زنبورعسل (۵ مورد) و امور خدماتی (۲ مورد) فعالیت دارند.

بروفه، شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری را یکی از پایه‌های رونق اقتصادی، توسعه فناوری، کارآفرینی و تقویت تولید ملی دانست و افزود: توسعه این شرکت‌ها در گرو ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش خطرپذیری آنها در دوران شروع فعالیت است و یکی از مهمترین زیرساخت‌ها، مراکز رشد واحدهای فناوری خواهد بود.

وی اظهار کرد: مرکز رشد واحدهای فناوری برای کارآفرینان و واحدهای کوچک و متوسطی که دارای ایده‌های محوری قابل تجاری شدن هستند، برای چند سال با ارائه اطلاعات، مشاوره‌های ضروری، خدمات، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی در حد امکان به ارتقای آنها کمک کرده و آنها را برای حضور مستقل و مؤثر در صحنه فناوری کشور آماده می‌کند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری علوم دامی با تاکید بر این که بهره‌وری حداکثری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور در راستای رونق اقتصاد دانش‌بنیان از ضرورت‌های این مجموعه تحقیقاتی است، توضیح داد: استراتژی اصلی «مرکز رشد واحدهای فناور علوم دامی»، ایجاد بستری مناسب به منظور جذب کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان علوم دامی، واحدهای R&D شرکت‌های پیشرو و بزرگ، شرکت‌های Spin Off (شرکت بزرگ‌تری که به چند کسب‌وکار خردتر و مستقل تقسیم می‌شود)، اعضای هیأت علمی مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور در راستای تجاری‌سازی و توسعه دانش‌های فنی منتج از تحقیقات به عمل آمده توسط محققان علوم دامی، تولید محصولات دانش‌بنیان قابل عرضه به بازار و در نهایت رشد اقتصادی منطقه و کشور است.

وی بیان کرد: واحدهای فناوری که ایده محوری و حوزه اصلی پژوهشی آنها حول اهداف «چشم‌انداز استراتژیک یا نقشه راه مؤسسه» برای ارتقای مشارکت با بخش غیردولتی و برون‌سپاری بخشی از تحقیقات حوزه دامپروری به بخش خصوصی باشد، در راستای اجرای طرح‌های توسعه محور، در اولویت حمایت قرار خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا