اقتصادی

فعالیت‌های سودجویانه مالیاتی قابل شناسایی شده است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نشست رونمایی از آزمایشگاه داده‌کاوی سازمان مالیاتی، با بیان اینکه هم اکنون صورت مالی ۲۰۰۵ شرکت منتشر می‌شود و جز تعداد انگشت‌شمار نداریم شرکتی که اطلاعات مالی آنها شفاف نباشد، اظهار کرد: امروز حلقه دیگری از آن زنجیره شفافیت در سازمان امور مالیاتی با رعایت اصل محرمانگی اشخاص حقیقی و حقوقی رقم خواهد خورد و برای بدنه وسیع پژوهشگران دسترسی لازم فراهم شده است تا استنطاق داده‌های موجود در دستگاه‌های حاکمیت انجام شود.

وی گفت: با ترتیبات جدید تمام سو جریان‌های مالی از طریق اشراف بر داده‌ها قابل شناسایی است و به حداقل خواهد رسید.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: باید زودتر از روندهایی که زیر پوست اقتصاد شکل می‌گیرد مطلع شویم؛ حرکت کردن به سمت این سبک از تعامل موضوع جلسه امروز در سازمان مالیاتی با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

خاندوزی گفت: ظرف هفته‌های آینده باید همکاری‌ها با شرکت‌های دانش بنیان در حوزه داده‌کاوی رسمیت یافته و قراردادهای مربوطه منعقد شود.

وی به اصل شفافیت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: شرکتی در زیرمجموعه‌های دولتی نداریم که داده‌های آنها ارائه نشده باشد مگر جز چند شرکت که اطلاعات آنها محرمانه است.

گفتنی است، آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی با مشارکت دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت دانش بنیان و ارائه خدمات مالیاتی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی امروز سه‌شنبه افتتاح شد. در این آزمایشگاه داده‌کاوی سازمان امور مالیاتی ۱۱۰ منبع اطلاعاتی درون و برون‌سازمانی، بیش از یک هزار جدول و ۲۵ هزار فیلد اطلاعاتی نگهداری می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا