استان ها

فضای مجازی فرصتی برای انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید کوشکی جهرمی ظهر سه شنبه در آئین پایانی ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس که با حضور سید محسن هاشمی رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، فعالان فضای مجازی فارس و برگزیدگان این جشنواره در سالن شهید سلیمانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های فارس برگزار شد ابتدا بیان کرد: زمانی فرهنگ ایثار و شهادت فقط برای مردم سرزمین ما یک فرهنگ و ارزش بود اما اکنون این فرهنگ برای جوانان جهان اسلام نیز به یک مطالبه باارزش تبدیل شده و از تجربه ما استفاده می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز خواه و ناخواه فضای مجازی به بخشی از سبک زندگی همه مردم تبدیل شده و روزانه در معرض بمباران اخبار و محتوا در فضای مجازی هستیم گفت: همه نیز در پی حاکم شدن بر این فضا و ترویج فرهنگ مطلوب خود هستند.

سردار کوشکی با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی بر اقشار مختلف اثر می‌گذارد و امروز همه ما در یک جنگ به سر می‌بریم گفت: تلفن همراه ابزار و سلاح این جنگ است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید تجارب دفاع مقدس به نسل امروز منتقل شود گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب دفاع مقدس از نظر تولید محتوا و آموزه‌های فرهنگی برای دو قرن آینده ما کفایت می‌کند و باید از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود زیرا دشمن از تغییر نظام ما ناامید و سرخورده شده و به دنبال تهی کردن نظام ما از محتوا، اصول و ارزش‌ها به کمک فضای سایبری است.

وی در پایان گفت: فضای مجازی در عین اینکه یک تهدید برای ما به شمار می‌رود فرصتی عالی برای انتقال فرهنگ و ارزشهای متعالی ما از جمله فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا