فرمان عفو رهبری شکاف اجتماعی را می‌کاهد/ زمان برادری و دوستی است

نادری در گفتگو با مهر:

فرمان عفو رهبری شکاف اجتماعی را می‌کاهد/ زمان برادری و دوستی است

فرمان عفو رهبری شکاف اجتماعی را می‌کاهد/ زمان برادری و دوستی است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ماه‌های اخیر شاهد شکاف‌های اجتماعی بودیم و رسانه‌های سلطه شبهاتی را در ذهن جوانان کشور ایجاد کردند اما تصمیم رهبر انقلاب برای عفو عمومی به رفع این شکاف کمک می‌کند.

احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر گفت: فرمان عفو گسترده رهبر معظم انقلاب که روز گذشته صادر شد با شروطی همراه است و بنا بر کار کارشناسی که قوه قضائیه بر آن انجام داده، به استثنای افرادی که قتل عمد مرتکب شدند، جرم جاسوسی دارند، اموال عمومی را تخریب کردند و امثال آنها، بقیه کسانی که فریب خوردند، ناخواسته و غیرعمد وارد صحنه شدند یا تحت تاثیر فضا قرار گرفته و در اغتشاشات نقش داشتند، بخشیده خواهند شد.

وی ادامه داد: این اقدام نقطه عطف و حرکت بزرگ تاریخی بود که از عقلانیت دولتی تشیع نشأت گرفته و نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد. فتنه‌ای حادث شد و اتفاقاتی در کشور افتاد که وجه اصلی آن به ضدانقلاب خارجی‌نشین بازمی‌گشت که به زعم من در جریان حوادث اخیر، تمام دنیا، محوریت نظام سلطه و همچنین عقبه داخلی که متاسفانه در کشور وجود دارد متحد و بسیج شده بودند تا با همه امکانات خود، اعم از امکانات مالی، رسانه‌ای و غیره به خیال خام خود نظام جمهوری اسلامی را زمین بزنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این حال نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از آنکه بر این فتنه غلبه و آن را دفع کرد با رأفت و عطوفت برخورد می‌کند و این نشان‌دهنده بزرگ‌منشی نظام جمهوری اسلامی است و در درجه بعدی اقتدار نظام را به تصویر می‌کشد چراکه بعد از غالب شدن بر فتنه، کسانی که در این زمینه حضور داشتند را عفو می‌کند.

وی تاکید کرد: نکته دیگر این است که تصمیم بزرگ مقام معظم رهبری منجر به کم کردن شکاف‌های اجتماعی می‌شود. متاسفانه در ماه‌های اخیر در پی فتنه‌ای که ایجاد شد شاهد تشدید شکاف‌های اجتماعی بودیم و رسانه‌های نظام سلطه که در این مدت فعال بودند توانستند شبهاتی را در ذهن برخی از جوانان کشور ایجاد کنند و سعی داشتند عمق شکاف‎‌ها را افزایش دهند.

نادری بیان کرد: این فرمان رهبر انقلاب کمک بزرگی به ترمیم شکافی است که در جامعه ایجاد شده بود. آنچه موضوعیت دارد این است که الان زمان برادری و دوستی است و جامعه می‌داند در رأفت و عطوفت اسلامی به روی کسانی که احیاناً خطایی از آنها سر زده باز است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این عفو نشان از آن دارد که فرصت جبران خطا داده شده و امید است از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود. کسانی که احیاناً فریب خوردند و غیرعمد وارد عرصه شده بودند یا حتی آگاهانه اقدامی کرده‌اند اشتباه خود را جبران کنند.

نادری خاطرنشان کرد: برخی افراد در داخل کشور عامدانه و آگاهانه سعی کردند شکاف اجتماعی ایجاد شده را رهبری و تشدید کنند و به شورش‌ها و ناآرامی‌ها دامن بزنند؛ برخی از آنها در دانشگاه‌ها بودند و برخی دیگر عقبه رسانه‌ای داشتند. امید است این افراد نیز متنبه شده باشند و سعی نکنند در آینده آنچه در این فتنه و فتنه‌های قبل برای تفرقه‌افکنی در جامعه ایرانی آزمودند را بار دیگر بیازمایند و تکرار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا