فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن‌هایی در کلاس جماران برای ناوگان جنوب در حال ساخت است

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا: امیر دریادار شهرام ایرانی امروز در حاشیه آئین الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان دریایی شمال در بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ناوشکن های در حال ساخت برای ناوگان جنوب با توانایی های بالاتری خواهد بود و آخرین دستاوردهایی که امروز در دیلمان تجلی پیدا کرده است به آنها منتقل خواهد شد.

وی اظهار کرد: ناوشکن های کلاس جماران هم اکنون هم در دریا حضور دارند و در خلیج عدن مشغول برقراری امنیت دریانوردی هستند.

وی گفت: با توجه به سرعت رشد صنایع، بویژه شرکت های دانش بنیان به طور خاص صنایع دفاعی، تجهیزات به روزتری به این ناوشکن ها منتقل خواهد شد و به همان نسبت دیلمان ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تلاش هم‌گروههای ما در ناوگروه ۸۶ که دور دنیا را طی کردند، ثابت نمود که توان، ظرفیت و دانش فرزندان این مرز و بوم بی نهایت است و آنچه ایرانیان می سازند در دریاهای بسیار خروشان و در اقیانوس ها از پایداری و ماندگاری بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به ناوشکن دیلمان گفت: خوشحالیم که امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این هدیه را تقدیم شهدای گرانقدر گیلان کرد و نام زیبای خود را از این دیار به عاریت گرفت.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خزر دریای صلح و دوستی است، افزود: به طور قطع نخستین ماموریت ناوشکن دیلمان هم صلح و دوستی و بازدید از کشورهای همسایه خواهد بود.

وی تصریح کرد: از سویی با توجه به رشد اقتصادی که در حوزه این دریا اتفاق افتاده و اینکه بیشتر مبادلات اقتصادی در حوزه دریا انجام می شود، نیاز بود شناوری مجهز با توان بالا با توانایی پذیرش و عملیات بالگردی با توجه به شرایط جوی در این منطقه حضور داشته باشد که با این تدابیر این ناوشکن به ناوگان شمال پیوست.

وی اظهار کرد: همچنین در راستای تقویت قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح؛ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی این ناوشکن را ساخت و تجهیز نمود. این ناو در حوزه برقراری امنیت و ایمنی دریا نوردی به طور موثر حضور خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا