سیاسی

فرمانده مرزبانی فراجا: استفاده از هوش مصنوعی در گذرگاه‌های مرزی در حال شکل‌گیری است

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در گذرگاه‌های مرزی ایران گفت: انسداد مرزها در کشور با شدت و سرعت در حال اجرا است.

سردار احمدعلی گودرزی صبح امروز چهارشنبه ۱۴ شهریور در جمع خبرنگاران گلستان اظهار کرد: یکی دو سال است که با همت دولت و ستاد کل نیروهای مسلح و سطوح انتظامی کشور، انسداد مرزها در جنوب شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور آغاز شده است و با شدت کار پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه هم ارتش و هم قرارگاه خاتم و سپاه، به کمک مجموعه مرزبانی انتظامی کشور آمده اند، اعتبارات لازم تامین و تجهیز کارگاه انجام شده است، افزود: انسداد مرزها در جنوب شرق با شدت بیشتری ادامه دارد و روی روال کار انجام می‌شود. به عنوان بهره‌بردار، هفتگی ارزیابی داریم و نظرات خود را بیان می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: قسمتی از کار، ازجمله بخشی از دیوار و جاده مرزی به عهده ارتش و سپاه گذاشته شده و اقدامات تکمیلی مثل حس گرها، انواع دوربین‌های الکترونیکی، ابتیکی، ریزپرنده ها، احداث برجک‌ها، پاسگاه‌ها و گروهان‌های مرزی به عهده مرزبانی است؛ تا حدودی اعتباراتش در حال انجام و قراردادها منعقد شده و وضعیت مناسبی است.

گودرزی با تاکید بر اینکه انسداد مرزها می‌تواند تضمین کننده امنیت بیشتر در مرزهایی باشد که از تهدیدات بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: استفاده از هوش مصنوعی در گذرگاه‌های مرزیدر حال شکل‌گیری است.

فرمانده مرزبانی فراجا در ادامه با اشاره به مرز طولانی استان گلستان با کشور ترکمنستان گفت: آنچه مسلم است اینکه، این مرز دارای ثبات امنیتی بسیار بالا و ارزشمندی است.

سردار گودرزی افزود: توان عملیاتی مرزی و روحیه مرزبانان در این منطقه افزایش یافته و در ارزیابی ها، اشراف و تسلط امنیتی، بسیار مثبت و قابل قبول است. 

وی با بیان اینکه تا رسیدن به مطلوب، کار ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: دستوراتی برای تکمیل جاده‌های مرزی، تجهیز سامانه‌های الکترونیکی و ابتیکی و تقویت پایش تصویری مرزها در این استان صادر کردیم.

استان گلستان با کشور ترکمنستان همجوار و دارای ۳۴۸ کیلومتر مرز خاکی و ۹۰ کیلومتر مرز آبی با این کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا