فرزانه: غزه در تاریخ سربلند و سرافراز می‌ماند

Print Friendly, PDF & Email

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نتانیاهو می‌خواهد بداند به چه سرنوشتی دچار خواهد شد تاریخ کربلا را بخواند.

به گزارش هشت صبح، ولی الله فرزانه در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: درود و رحمت خداوند به امام راحل (ره) به ویژه شهدای عزیز و دانشجویان ۱۶ آذرماه، که ۷۰ سال پیش پی به ماهیت پلید و ضد بشری آمریکای جنایتکار برده‌اند و شهدای عزیز محور مقاومت و شهدای عزیز مدافعان حرم که در راس آنها سردار رشید اسلام محبوب و محجوب حاج قاسم سلیمانی است؛ درود و رحمت خداوند به شهدای غزه، کودکان، زنان و مردان بیگناه که مقاومت و شهادت آنها عامل افشای چهره کریه، خبیث و ضد بشری قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک کش گردید.   

وی در ادامه اظهار کرد: اگر نتانیاهو می‌خواهد بداند به چه سرنوشتی دچار خواهد شد تاریخ کربلا را بخواند. غزه در تاریخ سربلند و سرافراز می‌ماند و  اسرائیل محو خواهد شد. خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در راهبرد و در بین کشورهای منطقه و دنیا مثل خورشید می‌درخشد و با عنایت الهی و خون شهدا و رهبری مقام معظم رهبری یکی از قدرت‌های موثر و مهم در منطقه و دنیا است. 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما دغدغه معیشت مردم و فاصله عمیق بین درآمد و هزینه خانوار از واقعیت‌های غیر قابل کتمان جامعه است. دیگر یک کارمند نمی‌تواند با دریافت اضافه کار و یا چند روز ماموریت این فاصله را  پر نماید. اگرچه دولت کار و فعالیت تا حدودی توانسته متغیرهای اقتصاد کلان را  بهبود ببخشد که رییس جمهور به عنوان نیمه پر لیوان در حین  ارائه لایحه بودجه به مجلس بیان فرمودند، اما نیمه خالی لیوان که به اقتصاد خانوار و سفره مردم بازمی‌گردد مانند کاهش شدید توان خرید مردم و نرخ بالای بیکاری  جوانان تحصیلکرده، بیماری نظام اداری و آموزشی کشور از دیگر مشکلات جامعه است که درمان فوری می‌خواهد. 

وی در ادامه تاکید کرد: آقای رئیس جمهور فردا دیر است احساس بنده این است که صدای بغض آلود کشاورزان برنج کار، باغداران مرکبات، چای کاران و گل و گیاه مازندران، گیلان و گلستان را به سمع جناب عالی نمی‌رسانند. اما بدانید که هزینه بی‌توجهی به واردات بی‌رویه برنج را نمایندگانی که در میان کشاورزان حضور پیدا می‌کنند می‌پردازند. کشاورزان از نمایندگان خود نیز ناامید شده‌اند و از تذکرات متعدد نمایندگان به مسئولین و وزارتخانه‌ها که مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد، دلسرد و حتی عصبانی هستند. 

وی افزود: تنها عزل وزیر سابق کفایت نمی‌کند، قطعا در واردات برنج خیانتی صورت گرفته است که عاملین آن باید به مردم معرفی و به دست عدالت سپرده شوند. اتحادیه گل و گیاه نیز از واردات بی رویه گونه‌های گیاهی که در کشور ما قابلیت تولید دارند گله‌مند هستند و بسیاری از اتحادیه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و بخش کشاورزی از لایحه اصلاح ماده ۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم که به مجلس آمده است اظهار نگرانی می‌کنند. استفاده از نظرات دلسوزان و کارشناسان تشکل‌ها و صاحب نظران بخش کشاورزی مورد انتظار است. 

وی در ادامه با تشکر از بازدید وزیر کشور از مناطق سیل زده مازندران، بیان کرد: بسیاری از راه‌های ارتباطی در شهرستان نور به ویژه بخش چمستان قطع می‌باشد و بسیاری از محورهای ارتباطی روستاها توسط سیل تخریب گردیده است. تاخیر یک روزه نیز برای مردم خسارت بار است. از سوی دیگر  توزیع آب در استان مازندران به ویژه در شهرستان‌های نور و محمودآباد تاسف بار و صف‌های نانوایی طولانی است. ایجاد سامانه نباید بهانه‌ای برای کاهش سرانه مصرف آب در استان شود. متاسفانه خود شیرینی بعضی مسئولین مازندران، نه از مسئولین بالادستی بهانه‌ای برای کاهش سرانه مصرف شده است. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا