فرانسه هم وزیر اسرائیلی را دست به سر کرد

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گزارش دادند که دولتمردان فرانسوی نیز تصمیم گرفتند که با “بزالل اسموتریچ” وزیر دارایی تندرو صهیونیست‌ها که خواستار نابودی دهستان “حواره” فلسطین شده بود، دیدار نکنند.

به گزارش ایرنا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که مقامات دولت فرانسه تصمیم گرفته است با وزیر دارایی اسرائیل که اخیراً خواهان نابودی دهستان “حواره” در جنوب نابلس شده بود، هیچ ملاقات رسمی نداشته باشند.

اسموتریچ پس از یورش اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست به دهستان حواره در جنوب نابلس و انجام چند عملیات ضد صهیونیستی در پاسخ به این جنایت، خواستار محو کلی این شهرک شده بود، اظهاراتی که موجی از محکومیت و انزجار را در سراسر جهان از جمله در آمریکا و اروپا را به دنبال داشت.

پیش از این نیز رسانه آمریکایی “ان بی سی” نیوز شنبه شب در گزارشی بار دیگر اعلام کرد که اعضای دولت جوبایدن رئیس جمهوری آمریکایی هیچ برنامه‌ای برای دیدار با “بزالل ندارند.

پیش از این نیز کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا دیدار با وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی را که قرار است به واشنگتن سفر کند، تحریم کرده است.

کاخ سفید رسما اعلام کرد، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا با بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل در واشنگتن دیدار نخواهد کرد.

از سوی دیگر، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اظهارات اسموتریچ درباره “محو دهستان حواره” را “غیر مسؤولانه، توهین آمیز و نفرت انگیز” دانست.

اسموتریچ روز یکشنبه قرار بود که برای نخستین بار از زمان انتصابش به عنوان وزیر در کابینه بنیامین نتانیاهو برای شرکت در کنفرانس سازمان “Bunds” که مسؤول جمع آوری کمک‌های مالی یهودیان در جهان برای اسرائیل است، به واشنگتن سفر کند.

چند سازمان، از جمله سازمان‌های یهودی نیز خواستار جلوگیری از سفر اسموتریچ به واشنگتن و عدم اعطای ویزا برای ورود به آمریکا شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا