استان ها

فراخوان دومین جشنواره فرهنگی هنری «ارادت» اعلام شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد مهدی شاهینی در گفتگو با خبرنگاران از فراخوان دومین جشنواره فرهنگی هنری ارادت به همت بنیاد فرهنگی امامت خبر داد.

وی افزود: بنیاد فرهنگی امامت با مأموریت ایجاد و بهینه‌سازی زیر ساخت‌های اجرایی طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی؛ عهده‌دار نظام‌بخشی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی و ترویجی در امر تبلیغ و ترویج مکتب تشیع است.

شاهینی افزود:جشنواره فرهنگی و هنری ارادت با توجه ویژه به واقعه بزرگ غدیر خم به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای است تا تراث غدیر در قالب‌های فرهنگی و هنری به عموم محبان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تقدیم شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا جشنواره فرهنگی و هنری ارادت با بازنمایی فرهنگی، هنری و ادبی کتاب «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» برگزار می‌شود گفت: عظمت عید غدیر، پیمان با وارث غدیر، سفرنامه پیامبر(ص) تا غدیر، سخنرانی پیامبر(ص) در غدیر و پیمان وفاداری در غدیر محورهای موضوعات این جشنواره هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی بنیاد فرهنگی امامت تصریح کرد: این فراخوان، خواهان مشارکت کلیه هنرمندان در پرتو تلاش و نگرش حرفه‌ای جهت تولید آثار فاخر برای گروه سنی «الف، ب، ج» است.

رئیس برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری ارادت یادآور شد: جشنواره ارادت ۱۴۰۳ با شعار «روز پیمان» در چهار بخش شعر، داستان ، کتابخوانی و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برخی از اهداف این جشنواره گفت: اشاعه هنر متعالی در راستای تبیین امامت اهل بیت علیهم السلام و غدیر و مباهله با استفاده از هنر خلاق، وحدت بخش و امید آفرین ، ایجاد زمینه پویایی، نشاط و فضای هم افزایی و همدلی بین هنرمندان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی بخش، خلق آثار هنری و ادبی فاخر با موضوع امامت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و واقعه غدیر خم و مباهله، حمایت و هدایت فعالیت‌ها، آثار و استعدادهای خلاق و نوآورانه هنرمندان و فعالان فرهنگی در حوزه امامت و بهره‌مندی از روش‌های نوین تبلیغ و استفاده از فناوری‌های جدید، جهت ایجاد شبکه تولیدکنندگان آثار هنری امامت اهل بیت علیهم السلام از جمله اهداف این جشنواره است.

شاهینی با بیان اینکه علاقمندان تا روز عید غدیر برای ارسال آثار خود فرصت دارند گفت:اول تیرماه زمان بارگذاری سؤالات کتابخوانی خواهد بود و اختتامیه جشنواره همزمان با روز مباهله برگزار خواهد شد و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به آدرس https://emamat.ir مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام برای غدیر در سال جاری،گفت: با هماهنگی صورت‌گرفته با فعالان غدیری در اصفهان، نطنز و قم برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت تا جشن غدیر که به نظر ما از عید قربان تا یک روز بعد از مباهله است، توسعه یابد که با استقبال این استان‌ها مواجه شد و شعار امسال هم «روز پیمان» نام گرفت.

شاهینی ادامه داد: برپایی همایش علمی با موضوع غدیر و خدا از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت غدیر امسال با همکاری مرکز غدیرستان اصفهان برگزار و ۱۷ مقاله هم ارائه خواهد شد. همچنین جشن ایام غدیر دو روز قبل از مباهله با حضور مادحین و شعرا برگزار می‌شود و برنامه دیگر هم برپایی جشن برای دانش‌آموزان و کودکان تا ۱۳ سال است.

معاون فرهنگی تبلیغی بنیاد فرهنگی امامت افزود: برپایی دو جلسه علمی همراه با رونمایی از آثار با عناوین امامت اهل بیت(ع) و بر دین حسین(ع) از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده است، ضمن اینکه کار بعدی بنیاد امامت، برپایی نمایشگاه غدیر است که با تخفیف ۵۰ درصد آثار خود را ارائه می‌دهد. همچنین نشست شاعرانه مدح امیر مخصوص بانوان در قالب دومین جلسه برگزار می‌شود و چند جلسه هم با حضور مادحین و شاعران زبان‌های عربی و اردو برگزار می‌شود.

شاهینی با بیان اینکه ارائه مشاوره به مساجد و کانون‌های فرهنگی در شهرهای مختلف از جمله برنامه‌های دیگر در نظر گرفته شده است، گفت: دوره‌های نقد مدعیان مهدویت در این ایام در حال برگزاری است. همچنین اولین مرکز مشاوره تخصصی نقد و شناخت مدعیان یمانی در قم تشکیل شده است و با حضور کارشناسان زن و مرد پاسخگوی جوانان و سایر اقشار مردم است و حسن ختام فعالیت‌های ما هم جشنواره فرهنگی، هنری ارادت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا