مجلس

فاطمی: اولین وظیفه وزیر ارتباطات افزایش سرعت اینترنت است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، داوود فاطمی نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز رقابت بر سر توسعه هوش مصنوعی است، گفت: تحول در حوزه‌های مربوط به وزارت ارتباطات ساده نیست و این تحول شئون زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. در دهه شصت زندگی نمی‌کنیم بلکه در دهکده جهانی شبکه اطلاعات زندگی می‌کنیم.

وی افزود: وزیری می‌خواهیم که مسائل روز را به خوبی بفهمد و بتوانند تیمی از برترین نخبگان را در این عرصه دور هم جمع کند و او کسی نیست جز دکتر ستار هاشمی.

فاطمی با تاکید بر اینکه باید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و بر روی این تمرکز کنیم که وزارت ارتباطات امنیت اطلاعات ما را تضمین و برای پیچیده‌ترین حوزه‌های فناورانه سیاستگذاری کند، گفت: ستار هاشمی مرد زمانه خود است و بر حوزه هوش مصنوعی مسلط است و در پست‌های قبلی خود با چالش‌هایی که درباره آن سخن گفته‌ایم دست و پنجه نرم کرده است. ستار هاشمی می‌تواند بخش دولتی و حاکمیتی و خصوصی را به هم پیوند دهد و ارتباط را با دانشگاه و بخش خصوصی و دولتی برقرار کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: وزارت ارتباطات سازمانی است که باید در آن تصمیماتی سخت گرفت و ستار هاشمی مرد میدان‌های سخت و پیچیده است و می‌تواند در زمان مناسب تصمیمات حیاتی بگیرد.

وی افزود: در زمانه‌ای که غرب و شرق بر روی آخرین فناوری‌های اطلاعاتی در حال نبرد هستند و نبردهای میدانی جای خود را به نبردهای سایبری داده و شرکت‌های دانش بنیان در حال سبقت گرفتن از هم هستند، نمی‌توانیم مثل گذشته فکر کنیم.

فاطمی تصریح کرد: نباید از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار معجزه داشت چون چالش‌های اساسی پیش پایش خواهد بود ولی اولین وظیفه افزایش سرعت اینترنت است و دومین برنامه توجیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رفع فیلتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا